måndag 2 januari 2012

Dags..

Jaha, då var det dags att lägga ut mina nyårlöften.. :)

I år igen blir det att plocka fram vågen och väga in sig på VV..
Inte så värst roligt, men känner mig mer motiverad denna gången.
Gick ju ganska bra förra våren, men kom helt av mig under sommaren.
Gick upp ett par kilo under sommaren, då det är grilltider och alla tillbehör är så goda. :)
Skulle under hösten ta tag i det hela igen och började i VV med två vänner igen.
Denna gången hade jag 0 motivation och gick väl +/- O kan man nog säga..

NU är det dags igen...
plockar fram vågen och dammar av VV böckerna.
Tror att det är lite lättare att hitta motivationen nu när man har dom ljusa varma årstiderna framför sig.
Att man "plockar av" sig kläderna succsesivt ju varmare det blir.
På hösten sätter man ju på sig kläder allt eftersom det blir kallare..
mer kläder = mer att gömma sig under.. ;)

I morgon är det ledig dag igen.. *gottit*
Så ikväll blir det soffhäng framför TV´n till det är dags att sussa kudde.
I morgon blir det att städa undan efter nyår.. (Jaaaa, jag vet.. borde jag gjort redan igår)
röja i köket, osv, osv...
Sen jobbar på onsdag och sen är jag faktiskt ledig i 4 dagar.
Då skall jag städa bort julen..
bort med granen och tomtar, byta gardiner och lakan, damma, dammsuga och skrubba rent.. :)
Skall även baka lite bullar och annat i min nya Kenny..
Skall bli spännande att se hur den funkar.

Har ju köpt en frysbox ut till förådet, så jag kan göra av mina bakade saker någonstans. :)
Inga bullar för mig inte!
Mitt sötsug brukar försvinna när jag bakar, så då kan jag ju baka hejvilt nu när vi har en frysbox! :)

Och sen på Lördag så är det My Dog mässan på Svenska Mässan!! *längtar*

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar