tisdag 15 december 2009

Peter Jöback, Tvättmaskin och julbord med jobbet


Nu är det redan Onsdag igen och jag är ledig. Är väldigt skönt med sovmorgon måste jag säga.

Visserlilgen vaknade jag vid 03:30 första gången, men kunde sedan somna om igen. Vaknade sedan vid 06:30 med en hund mitt framför ögonen.
Låg panna mot panna med Rambo, och Zillah hade kurat ihop sig under täcket vid min mage. *mysigt*

Vilken helg det har varit!

Jobbade på fredagen och gick sedan hem för att vila lite. Skulle ju på Peter Jöback tillsammans med mamma på kvällen. Men någon sömn för min del blev det iallafall inte.
Låg och myste med hundarna i sängen i ca 1½ timme innan jag fick myror i benen och var tvungen att gå ut och röka. Sedan var det bara att ta sig i kragen och sätta lite fart.
Käkade lite lunch/middag och tog en längre promenad. vid 5 var det dags att göra sig i ordning, för vid halv 6 tiden skulle vi bege oss in mot scandinavium.
Det är kul att sminka sig och fixa håret, när jag nästan alltid luffsar runt i myskläder. =)
Men när det bloev dags att välja kläderna så kommer ångesten somk en smäll i ansiktet.
"shiiit, va fet jag har blivit!" Inga kläder satt snyggt, allt sitter åt, magen hänger ut, rumpan är för stor, låren går ihop... *ÅNGEST*

MÅSTE TA TAG I DETTA NU!!!!!

så till slut hittade jag ett par jeans jag kunde klämma på mig, en lite långärmad tröja och en jeans väst. Helt okey, men inte som jag hade tänkt mig.

Åkte in till GBG och traskade in på Scandinavium.
2 raden, plats 25. oj oj vad bra man såg.
Jöback kom in på scenen och konserten var i full gång. Vilken röst den mannen har!
Satt som på moln i 2 timmar och lyssnade på hans magiska stämma.
Då vi satt så nära, så kändes det som om han såg mig i ögonen när han tittade ut över publiken.
Vilka glittrande diamanter han har som ögon då! WOW säger jag bara.

När spelningen var slut var det bara att bege sig hemåt. eller flyga på moln hemåt vill säga. =)
Skulle jobba på lördagen, så det var bara marsch i säng när jag kom hem.

Lördagen började fint med en bra morgon på jobbet. Var färdiga runt halv 9 och sedan blev det att åka hem, dricka kaffe och gå ut med jyckarna.
Hade hittat en tvättmaskin på blocket som jag skulle hämta under lördagen, så jag ringde till mannen som hade den och bokade tid. Vid halv 2 var jag, mamma och viktor framme i mölnlycke och stuvade in fanskapet i bilen, betalade och åkte hem.

Vid 18:00 var jag nere på jobbet igen. JULBORD!
mitt första julbord faktiskt. =)
Träffades i bageriet, väntade in alla och sedan gick vi bort till ICA och träffade dom där.
Bussen kom vid 19:00 och vi åkte mot Tjolöholm. Julbord på Storstugan väntade!

Det var en jätte trevlig kväll med mat, dryck och en inte lika rolig underhållning.
4st tanter från Fjärås sjöng folksånger. Ca 6st av dom var "staffan stalledräng" på olika sätt.
Och helt plötsligt så tar en av tanterna upp en bok. Nu skall vi lyssna på en saga också.. *hmm'
När det sitter 25-30 st personer med sprit i kroppen och partystämmningen är på topp, så tar tanten upp en bok! Hmm, undrar just om hon har varit närvarande under kvällen?
haha* Iallafall så sätter hon igång och alla bara längtar tills det är över.
Till slut var det också det, och kalaset fortsatte.
Vi hade jätte roligt och vid halv 12 bröt vi upp, då bussen tillbaka till Åsa gick.
Såklart drack jag inte, då jag körde hem. (som vanligt vill säga) =)

En jätte rolig kväll iallafall! Tusen tack till Chefen med fru och mina kära kollegor för en trevlig kväll!

Nu är det dock inte så långt kvar tills det är julafton, 8 dagar för att vara exakt.. Kanske borde fundera över julklappar nu!? =)

Ronnie har börjat dränera uten där huset skall stå och allt börjar gå framåt. Sakta med säkert.

Jaja, det var allt jag hade för denna gången. Tills vi hörs igen!
Kram

4 kommentarer:

  1. Hon bor hos Miranda i Anneberg och har de superbra:) Kram

    SvaraRadera
  2. Vi, eller jag va nog inte riktigt medveten om hur stor hon faktiskt skulle bli! Hon vägde 50 kg och va 70cm hög, om inte ännu högre. Och sen så va hon urstark och överenergisk. Så de krävdes mycket motion och träning. Jag gick både agility och vardagslydnad méd henne, så 2 dagar i veckan träna vi för instruktör och gick ca 1 timma om dagen, men hon krävde ÄNNU mera. Och jag hann/orkade inte de. Så när jag blev gravid igen så kände jag att jag inte skulle klaraa av de med foglossningar och allt. Så tyvärr kunde vi inte behålla henne då för hennes eget bäst.
    Kram

    SvaraRadera
  3. SKrev ett låångt svar men de försvann! Jobbigt.
    Iaf så kunde vi inte ha kvar henne när jag blev gravid med Alicia för jag klarade inte av att gå ut och gå och sånt pga av foglossningar. Och ajg gillar inet att hon satt i hundgården hela tiden. Sen insåg jag inte hur stor hon skulle bli (70 cm hög och ca.50kg tung.) Och myycket motion och tid krävde hon. Tränade agility och vardagslydnad med henne 2 dagar i veckan. Och gick ca. 1 timma men de va långt i från tillräkligt för en sån aktiv hund. Hon behövde skogspromenader som jag kunde gå innan Anton kom. Så de va för hennes bästa hon va värd så mycket mer än de vi kunde ge. Kram

    SvaraRadera
  4. Ja de är inte roligt när man har dåligt sammvete för vovvarna. Ja de blir en sällskaps hund om de blir någon i framtiden. Har ju perfekt skog att gå i här. Grannen här har ju får dom brukar valla:) Du kanske får låna dom?
    God jul på er. Kram

    SvaraRadera