lördag 26 juni 2010

midsommarhysteri....o.s.v


Igår när jag kom hem ifrån jobbet så åkte jag mamma och Viktor till kållered för att handla lite mat på Coop. Men som vanligt, så åkte vi vägen om Rusta också..

Vilken tur för mig. För där hittade jag jätte fina tapeter.. Vit struktur tapeter.. Precis vad jag ville ha! *Weeeii* Så, väl färdig shoppade så åkte vi hemåt.

Klockan var då ca 14:45 och medan vi lastade ur maten i bilen, så kom det massor med folk som tågade mot ängen, där vi brukar fira midsommar..

15:15 var vi också färdiga att gå ner vi med. Så sagt och gjort, så promenerade vi ner till ängen, köpte lite lotter, vann ett par blommor och sen gick vi hem igen. :)

Jag är egentligen inte så mycket för midsommar, men det är ju tradition att gå ner en stund på ängen. Även om man bara är där i 10 minuter. Dansa runt stången tycker jag väl däremot är väldigt kul, men då får man ju vara några stycken.. Det blir ju bara mindre och mindre folk som dansar för varje år tycker jag...

När jag var liten, så var det så många att man fick ha 2 eller till och med 3 ringar runt stången för att få plats.. Nu har dom fullt på att få ihop 1 enda ring.. :S

Det här med midsommar är egentligen väldigt övereklamerat tycker jag. Det är sån hysteri runt om kring allt det där firandet, som jag inte förstår.. Alla klipper gräset, planterar blommor, tvättar altaner, tvättar bilar, lagar massor med mat, handlar, och pyntar sig till tusen i sina små korta vita klänningar, glittret runt hals, armar, ben och öron och alla folk.. Man skall ha så roligt, leka lekar, dricka , dansa och festa.... *urk*

Medan jag, vi... Familjen Wallborg överhuvudtaget inte bryr sig om midsommar.Vi pyntar inte nått, utan när alla andra fixar, festar, leker och pyntar så går vi runt i smutsiga snickarkläder och pysslar med huset.. :)

Hmm.. jaa, det är ju bra att alla prioriterar olika iallafall. :P

Hmm.. nu skall jag strax gå ut med hundarna. Jobbat nu på morgonen, så skall väl ta och äta lite frukost också innan jag sätter igång och grejar. :)

Jaja. Ha en trevlig dag allihop. Kanske ses eller hörs vi senare

Puss och kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar