onsdag 7 december 2011

sjuk...

Det blev ingen hektisk helg trots allt....
Lördagen jobbade jag ju, och på kvällen var det Mikaels fest i Bygdegården.
Kände mig hängig, snurrig och frusen hela kvällen, men fick det att funka med mat, tårta, kaffe, disk osv ändå.
Hade ju hjälp utav V.

Vaknade på Söndag morgon och kände mig ännu hängigare än på Lördagen.
Men hade ju lovat mamma att åka med o fixa hemma hos mormor på dagen där.
I bilen på väg dit fick jag feber och mådde allmänt skit.
Tog massa Ipren och Panodil för att kurera mig lite.
Skulle ju på Julbord på kvällen.

På väg hem från mormor mådde jag ännu sämre.
febern steg ännu mer, hade feberfrossa, huvudvärk och va orolig i magen.
Hann inte mer än komma hem innan jag spydde som en kalv.
Fick ringa återbud på julbordet och har sedan i söndags eftermiddag legat nerbäddad på soffan eller i sängen.
Igår morse slutade jag iallafall spy, och nu känns det som att febern håller på att försvinna.
Skönt...!

jaja, nu skall jag krypa ner igen.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar