lördag 31 december 2011

Gott Nytt År....




...Och God Fortsättning till er alla! :)

Nyårsafton startade på jobbet.
Började jobba vid 04:30 och vi var färdiga vid 11:00.
Fick gjort en del saker.. Ciabatta, semlebullar, Alp-brödet, surdegsbrödet, semlefyllning och vaniljkräm.
Rätt bra gjort faktiskt.. :)

Åkte till Coop och handlade på vägen hem.
För att sedan åka hem och baka lite kladdkaka.

Nyår firade jag in med Mamma, Becka och hundarna.
Blev en tre-rättersmiddag, massa prat och skratt.

till Förrätt blev det "Crossi-crossi"
Man blandar Philadelphiaost och hackad lök till en smörja.
Breder ut på en tallrik, bricka eller liknande.
Bred på ett tunnt lager med röd kaviar på och servera med massa räkor och Crostini.
Jag hade valt crostini med vitlöks-smak.

till huvudrätt blev det Nötfilé, potatisklyftor, bea-sås, pappas-sås och sallad.

Och till efterrätt blev det kladdkaka med en klick vispgrädde.

MUMS säger jag bara!!!! :D

Hade en jätte trevlig kväll med mina underbara!
Så nu önskar jag er en God Forstättning på det nya året!

XOXO

2 kommentarer: