onsdag 6 juni 2012

6 Juni - Sveriges Nationaldag.!

Grattis Sverige! :)

Idag är det ju den 6 Juni, alltså Sveriges Nationaldag.
Det är ju Onsdag idag, vilket betyder att jag är ledig.
Trevligt när hela familjen är hemma idag också.. :)

Igår var dagen som vi hade längtat efter en hel vecka!
Inte p.g.a att jag är ledig på Onsdagar, utan för att det var agilityträning igen.

Tog med båda hundarna och åkte bort till Barbros fält kl. 18.
Byggde 2 olika kombinationer som vi tränade på.
Sen slog vi ihop det lite, så att det blev en mindre bana.


Tränade först på 3-kants slalomen.
4 pinnar på varje sida, och skicka in hunden från olika ställen.
Gick jätte fint! :)

Tränade också på "staketet" som jag lärde min på HH.
c-d-e-f.

Detta gick också jätte fint!

Körde korta 10 min pass med hundarna, och tog dom varannan gång.
Detta funkar jätte fint tycker jag, då båda hundarna behöver vila lite, samt lunga ner sig och låta poletten trilla ner, innan man fortsätter. :)

Flyttade sedan ihop slalomen till en 12 pinnars slalom.
Körde den ett par gånger innan vi satte ihop allt till en liten bana. :)

Banan blev:
A - B - C - D - E - F - B - G.

Detta gick jätte bra!! :D
Är sjukt nöjd med båda hundarna efter dagens träning!!

Däremot fick fina Mr T ett stort bakslag..
Han sprang i väg en bit på fältet, när jag sedan kallade in honom så "genade" han över balansen.....
Hann inte stoppa honom, och eftersom han hade så hög fart, kom snett och den var lite fuktig så halkade han.
Trillade av, och landade på sidan....
Fick klämmt lite på honom, så att jag kunde se om han hade ont någonstans..
Icke..
Men sen fick vi ju problem med balansbommen efter det, då han hela tiden ville hoppa av.
Fick satt på honom kopplet och sakta sakta gå över den ett par gånger..
*suck*

Får fråga Elin om hjälp med det där...!!
Är ju bara därför som jag undviker vippbrädan med Zillah...
För att hon inte skall bli rädd för den..

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar