onsdag 13 juni 2012

En hel del...

Oj oj, ber om ursäkt för den sjukt dåliga uppdateringen!

En del har hänt sen sist....

På Tordagen var det jobb, Fredagen var det också bara jobb.
Lördagen lika så...
Hade en hel del att göra, eftersom Onsdagen var en röd-dag.

På Söndagen var det också jobb som gällde.
Fick lov att gå lite tidigare från jobbet, eftersom GHU annordnade KM.
Stress hemma med dusch, packning och snabbkäk.
Sen packade jag in hundarna i bilen och åkte iväg.
Hann precis i tid för att hinna anmäla mig och Zillah till agilityn.

Bangång och mentalpeppning innan det var våran tur.
Startnummer 8/8 i hoppklass medium.

Detta var våran alldeles första tävling!
Så var sjukt nervös!

Vädret var ju inte på topp direkt, utan det regnade mer eller mindre hela tiden!
Men måste ändå tillägga att vi hade tur ändå, det kunde ju varit värre..

Banan var rolig, men ganska svår, då det fanns många svängar och ställen där det fanns många alternativ.
Det var liksom inte givet vart man skulle placera sig, göra byten, osv..
Våra framförbyten är ganska bra, men bakombyten är inte våran grej.
Blindbyten har vi inte ens kommit till, så hade ju egentligen inte så värst många alternativ ändå.. ;)

Vi kom runt banan med 10 fel = två vägringar.
Jag handlade jätte dåligt på dom flesta ställena, men Zillah hängde med jätte fint ändå!
Blir så sur på mig själv, eftersom allt tokigt som blev BARA berodde på mig och min dåliga handling.. ;)

Sen var det freestyle och ombygge av agilitybanan.
A-hindret, vippbrädan och balanshindret skulle också fram..

Var lite tveksam till att starta i agilityklassen, då vi inte har tränat så mycket på det..
A-hindret och balansen gick fint, men vippbrädan hade vi bara övat på när Elin håller i den.
Jag försökte hinna springa fram för att hålla i den.
2 vägringar på vippbräden, då hon hoppade av INNAN den slog i backen.
Sen sprang vi vidare, utan att prova igen, vilket gav oss en disk också.
Zillah hoppade genom ramen på däcket, vilket också gav oss en vägran.
Men men.. Det gör ingenting..!!
Hon var JÄTTE duktig på slalomet i både hoppklassen och agilityklassen.
Och satte den perfekt!
ÖVNING GER FÄRDIGHET!


Vi startade i allafall, och tog oss runt hela banan, mer eller mindre smärtfritt.. ;)
45 fel slutade agilityklassen på.

På det hela taget, när poängen var sammanräknad från båda klasserna så slutade vi på en 4:de plats!

Det är inte fy skam, för att vara våran första tävling!
Är sjukt nöjd med våran prestation!! :D

Måndagen var det jobb igen, lika så igår.

Igår var det också agilityträning på Barbros fält igen.
Zillah var jätte duktig, som vanligt!!
Men Tyson kändes OFF..
Var inte alls med på vad jag gjorde, hade tappat farten totalt, och tyckte att han såg lite konstig ut när han sprang..

Han fick med andra ord inte köra så mycket, utan bara lite försiktigt på staketet, stjärnan och slalom...

Har funderat mycket på hur jag skall göra med honom..
Han är ju såpass stor och osmidig, inte som en Kelpie skall vara..
Så är jag också väldigt orolig för hans ben, leder och höfter, då Rambo hade Atros.

Så jag har nog kommit fram till att han  inte skall få gå så mycket agility.
Bara lite försiktig träning, men inte mer än så..
Skall istället satsa på Rallylydnad, kanske lite freestyle, med framför allt Bruks..
Lydnad...

Nu skall jag bara hitta någon bra kurs som passar oss, men funderar på om jag kanske skall anlita Elin till det!?

Har kollat på Kba brukshundsklubb, GMBK och HH..
Men varken KBA eller GMBK har kurs just nu.
På HH vet jag inte vilken kurs vi passar in på..!?
Får kanske fråga med Elin om det där.. :)

XOXO


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar