lördag 23 juni 2012

Midsommardagen.

Idag är det Lördag, midsommardagen.

Ledsen att jag har varit så ruskigt dålig på att uppdatera den sista tiden..
Men tiden räcker inte riktigt till nu när jag har ett litet yrväder att hålla koll på hela tiden. :)

Allt går fint här hemma med den lille..
Dagarna flyter på och han blir bara busigare och busigare.

Igår var det midsommarafton, vilket betyder att vi hade massor att göra på jobbet.
3 lådor med jordgubbar, 15 kartonger i varje låda, och 500 gram i varje kartong..
Ja... ni förstår ju.. ;)

Dagen gick iallafall väldigt bra och smärtfritt.
Vi var klara vid halv 9, och kunde sedan bege oss hemåt.

Hann sova middag ett par timmar. (på tok för många, eftersom jag försov mig)
dusch, promenad med hundarna, upp till mamma och hälsa på mormor.
Tog med mig Ace ner till ängen, där midsommarfirandet redan var i full gång.
Hade sällskap av mamma, men mormor stannade hemma och vilade istället, då regnet bara öste ner.

Ace skötte sig jätte bra. Han tyckte att det var jätte läskigt med så mycket folk, massor med paraplyn, kjolar som viftade i vinden och musiken.
Bar honom på armen mest hela tiden..
Men men, vad kan man förvänta sig av en 12 veckors valp.
Han har ju faktiskt bara varit hos oss 1 vecka... :)

Var egentligen bortbjuden på kvällen, till Mattias som hade fest.
Men efter massor med god mat, tidigt morgon på jobbet, samt sömnbrist (från resten av veckan) så stannade jag hemma med hundarna istället.
Mormor åkte hem vid halv 8, och då hade jag ingen ork eller lust att fixa i ordning mig och åka ner till Fjärås faktiskt...

Skall packa med mig alla hundarna och åka ner o hälsa på idag istället.. :)
Ace skall minnsan få åka bil med oss för första gången idag.. :D

Idag skall vi också städa och fixa här hemma..
Kan ju lungt säga att hemmet har förfallit under den gångna veckan..
Sover ju ungefär 3½ timme per natt, vilket gör att jag inte har ork till att göra nått mer än att jobba och passa ungarna.. :)

Har printat ut massa Rallyskyltar från SBK som jag har laminerat också..
Nu jäklar skall jag och Tyson träna Rally..! :D

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar