lördag 30 juli 2011

Lördag

Idag är det Lördag och jämnvecka.. vilket betyder att det är min jobbhelg denna helgen.
Så startade dagen med ett monsterpass på jobbet.
Hade faktiskt väldigt mycket att göra idag, och kunde inte komma från förän halv 10..
I vanliga fall så brukar vi jobba 03:00 tills vi är klara på Lördagar..
Och på Söndagar så jobbar vi mellan 04:30-09:30 på Söndagar.

Så imorgon blir det förhoppningsvis liiiite lugnare.. ;)

När jag kom hem blev det lite gräsklippning och trimmning av trädgården.
Väldigt välbehövligt måste jag säga!!! :)

Ber om ursäkt att jag inte har uppdaterat bloggen på ett par dagar nu, men har inte haft något att skiva om egentligen.. Det har jag ju visserligen inte nu heller... men tyckte att det var dags att uppdatera ändå.. ;)

Igår va jag och Robin på Rusta..
Fick köpt lite agilitygrejer.. :)
En tunnel och en "ring".
Och innan, när jag åkte hem från jobbet, så stannade jag till på Granngården och köpte slalompinnar..
Det blir nog SUUUPER.. ;)

Finns ju inte några agility-kurser hos Barbro just nu, så då tänkte jag att jag får aktivera jyckarna här hemma...
Nästa vecka börjar ju mamma på valp-kurs med Mr Tyson..
Då får HAN aktivering och stimulans,..
Men stackars Zillahbanan får snällt vänta till hösten, när träningarna kommer igång igen..

Visserligen är det skönt att inte behöva kuta runt på en stor hinderbana i denna värmen...
För JÖSSES va varmt det är nu..
Så där kladdig medelhavsvärme nästan....
Samma luftfuktighet om inte annat.. ;)

Nu sitter jag här i soffan (som vanligt när jag är framför datorn) och slö-kollar på CSI..
Funderar på att slänga ihop en äpplepaj.. men har inte bestämt mig än....
Har ju börjat komma igång lite med VV igen.. så då känns det ju ganska korkat att baka paj!?
Men har varit såååå sugen på det i säkert 2 veckor nu...
Skall kanske skall göra slag i saken nu, innan äpplena blir dåliga och vaniljsåsen surnar..
Kan ju alltid börja om på måndag? ;)

På Tisdag blir det iallafall danspasset på Friskis...
Det skall faktiskt bli roligt och jag ser (nästan) framemot det..! :D

Näääää.. nu skall jag nog röja av i köket och slänga in den där pajen i ugnen.. :)
Ha en jätte fin Lördagskväll!
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar