tisdag 5 juli 2011

Mycket...

Det är mycket som har hänt nu de senaste dagarna.....

I Söndags va Mikael här och hjälpte mig att kakla i köket.
Han kom runt 10-tiden och vi var nog klara runt 16-tiden.
Vilken skilldnad det blev!
Måste säga att det blev väldigt mycket bättre och finare än jag någonsin kunde tänka mig!
Så Tusen tack Mikael!!
Bilder kommer nog i morgon.. Orkar inte riktigt ta tag i det där just nu....

I Måndags kom Mikael hit igen, för att foga.
Och tro det eller ej... Det blev VÄÄLDIGT mycket bättre!!!
Fogade i skarvarna och gjorde rent vägga och bänk..

Mamma åkte in till Hund & Katthälsan i Frölunda med Rambo runt halv 2.
Han har ju verkligen inte sett så fräsch och fin ut det sista halvåret...
"Min" hund va borta....
Inget tjuvande av strumpor eller skor, Svårt att gå i trappan, flåsar som en galning, rastlös men orkar ändå inte göra något, Sover mitt på dagen.....

Så mamma tog med honom till Vet. för att kolla upp honom igen.
Jag var ju hos Vet. i Kungsbacka i Maj med honom, men då sa dom att det inte var några fel på honom, utan att han bara för på tok för tjock....
Då kan jag ju meddela att han har bantat sen han va 2 år...

Vetrinären i Frölunda undersökte honom jätte noga och mamma förklarade allt...
Då sa Vet. att han hade ett stor blåsljud på hjärtat, sköldkörltarna var inte bra och hans leder i benen va riktigt dåliga..
Hon var förvånad att han ens har kunnat gå i trappor överhuvudtaget.
Att han har kunnat busa lite med Zillah ibland,.....
Att han hade jätte ont, men va en kämpe som bet ihop och hängde på mig...

Mamma ringde mig och förklarade läget...
2 alternativ... Avliva honom... eller hjärtoperera honom (2års konvalicent) då man inte vet om det lyckas eller ej förän efter 2 år.
Han skulle också få äta smärtstillande och få kortison resten av livet, p.g.a lederna....

Jag valde då att ta bort honom...
Låta honom få somna in.....
EN AV DE TVÅ VÄRSTA DAGARNA I MITT LIV!

Hur kan man välja och besluta om ens eget barn skall dö..!?
Som att dra ur sladden på respiratorn...
Förstår han....!?
Gjorde jag rätt...!?

Saknar honom otroligt mycket iallafall!!
Han var min bästa vän.. Min pojkvän, Mitt barn.. MIN TVILLINGSJÄL....!!!

Förstår inte varför detta händer med dom jag älskar...
Morfar, Tello, Flisa, Pappa... och nu Rambo...
Människor och djur runt omkring mig, som jag älskar... Som finns närmast i mitt hjärta...
Dom dör eller försvinner..!!
Varför!?

Om det nu finns en gud där uppe... Varför är livet så fruktansvärt orättvist då?
Hmmmm..

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar