fredag 10 februari 2012

Motivation och lock..

Jag har under ganska lång tid nu försökt att hitta motvation och inspiration att ta tag i saker...
Gå ner i vikt, städa och röja upp här hemma och verkligen HÅLLA det fint!
Fixa med lite grejer ute, som jag verkligen borde göra..
Rensa bland alla kläderna, osv, osv...

MEN.. jag hittar ingen motivation till något av det...
Bantningen är bara lite sisådär halvhjärtad, vilket innebär att jag iallafall står kvar på +/- 0.
Städa och röja gör jag.. Men det håller inte i sig så länge efter som jag är en sån där "stand-and-drop".
Släpper av allt precis där jag står....
För två veckor sen så röjde jag verkligen igenom alla papper här hemma, eftersom mamma hjälpte mig att fixa iordning för pärmarna där uppe..
Hjälpte det..!?
Nää.. köksbordet är nu belammrat med nya papper.. *suck*
Blir så trött på mig själv ibland..

I hallen (som förövrigt inte är så stor) slänger jag bara mössor, vantar, halsdukar, hundtäcken, termobyxor och jackor på golvet...
Eller jackorna hänger jag upp... men alla krokarna är fulla av massor med andra jackor..
Hänger jag undan dom i klädkammaren så åker dom fram lika fort..
"åh vilket fint väder, idag blir det västen" eller "idag är det inte så kallt så jag kan ta en tunnare jacka".... *suck*
Idag skall jag iallafall röja upp på alla mina såna "slänga av saker"- ställen. Sådetså! :)

Jag har lock för höger öra..
Har haft det i 2 dagar nu, och ingenting verkar hjälpa..
Hör absolut ingenting på höger öra..
Har provat revaxör, kallt vatten, varmt vatten, tvål, tops, gnugga på örat, gäspa, ligga med örat uppåt och ligga med örat neråt..
Hittils har ingenting funkat..
Finns det någon som har nån liten idé om vad man mer kan hitta på?

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar