tisdag 20 mars 2012

Bästa Dagen På Hela Veckan!

Ja men visst.. Tisdagar är bästa dagen på hela veckan!

Igår jobbade jag ju som vanligt.
Vi var full styrka på jobbet, vilket alltid gör mig på gott humör. :)
Det känns som om man verkligen hinner med allting som man har tänkt sig + massor med fler saker.

Sen på kvällen var det ju dags för hundkurs igen. *Love it*
Vi tränade på "bakombyte".
När man skickar hunden över hindret för att sedan byta sida bakom hunden.
Kruxet för oss är att jag är så dålig på att visa vart jag vill att hon skall ta vägen, samt att säga till henne att hoppa.
Hon vet ju inte åt vilket håll hon skall gå efter hindret.. vilket i sin tur gör att hon inte hoppar över alls, utan stannar och kollar på mig. :/
SKIT SVÅRT!!

Det måste vi helt klart öva oss på här hemma..
Det, "framförbyte", "trampa-på-locket-träning", "vipp-dunsen" och ännu mer slalom.. :)

När kursen var slut, var det full fart till Wieselgrensplatsen, till vaxtanten. *uujj*
Trodde att det skulle var fruktansvärt smärtsamt eftersom jag inte vaxat benen på 12 veckor(!!!!)

Sist vaxade jag ju bara skägget och mustachen.. men igår....
Då blev det både benen och skägget! .. :D
Gjorde faktiskt inte alls lika ont som jag trodde att det skulle göra.

Idag blir det en stillsam förmiddag.
Sen skall jag och mamma åka ner till Åsa för att promenera. Härligt med miljöombyte för hundarna! :D
Skall se om jag kan få med mig kameran också..
Är ju så super fint väder ute, så man kanske skulle kunna ta några fina bilder på hundarna, kanske.. :)

Och på kvällen skall vi hem till Johanna som fyller 24 år idag..

Grattis på födelsedagen!!

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar