onsdag 14 mars 2012

Solens varma strålar...

Då är det Onsdag igen, vilket betyder att jag är ledig!

I fem dagar nu har solen verkligen strålat en massa värme.
Så fruktansvärt skönt, och vårkänslorna vaknar helt klar till liv!
Som hundägare som ständigt, 365 dagar om året, måste promenera i ur och skur, så uppskattas solens varma strålar ännu mer!
Det är den här tiden på året som det är så fantastiskt fint och underbart att ha hund!
Det är det ju iof året runt, men det är ännu roligare nu när det börjar bli varmt ute, solen skiner, fåglarna kvittrar och hundarna är fulla med spring..

Appropå spring...
Jag och Zillah var ju på hundkurs igår igen.
Det är verkligen sjukt roligt och vi är taggade till tusen!
Igår övade vi på slalom, trampet i slutet av balanshindret, kombinationer med framförbyte och vippbrädan.

Jätte spännande!!

Zillah är ju inte så värst rädd av sig, men hon är dock väldigt försiktig med tassarna.
Hon gillar ju inte att kliva upp på saker direkt, utan hoppar runt och över.
Så att hon ens gick upp på vippen igår var väldigt roligt att se!
Sen är det ju super viktigt att hon inte blir rädd för den där när det "dunsar i backen" utan upplever det som något kul och possitivt!

Så här såg Zillah ut resten av kvällen innan läggdags.
hoppandet, tänkandet och springadet kör verkligen slut på henne. :)
Var ju visserligen inte lika trött som första gången, men hon är ändå sovfärdig.. ;)



Idag blir det storstädningen av hemmet!
Så härligt när det är fint väder, så jag kan slänga ut hundarna på altanen medan jag dammsuger och torkar golven!
Så nu skall jag bara dricka upp mitt kaffe, sen blir det att sätta fart!
Tvätta, plocka i ordning, torka, dammsuga, torka golven, putsa fönstren, mm, mm.. :)
Ha en fin dag i solen!

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar