torsdag 12 april 2012

2000...

...Bakelser beställda till Kantarellen idag... *uiiij*

Har haft mycket att göra på jobbet idag med andra ord... ;)
Det gick dock VÄLDIGT bra...!
Vi hann göra massor med fler saker när vi var klara med bakelserna..
Säterdeg, mannapinnar, pajer, Levain, fredagsbröd, gröna, surdegsbrödet, m.m..
Duktigt oss! :)

Idag har target-träningen fortsatt här hemma hos oss...
Fick lite tips igår, om hur jag skall vänta ut, och låta hundarna själva komma på vad det är jag vill att dom skall göra.
Använde mig av en låda redan igår..
Dom skall alltså kliva upp på lådan och sedan kliva av, med två tassar på marken och två på lådan..
Är sjukt svårt att inte visa dom hur jag vill att dom skall göra, utan bara vänta..
Är ju inte så tålmodig av mig, utan vill att allting skall funka på en gång.. ;)
Eller kanske inte på 1:a försöket.. men på 3:dje.. :P

Jaja.. som sagt.. Övning ger färdighet..!

Nu i eftermiddag tog jag med hundarna bort till Vallda kyrka, där jag mötte upp mamma..
Trevligt att gå någon annanstans än här hemma!! :)

Har inte tagit mig iväg till klubben något mer sen jag var där sist...
Har ju varit pisstråkigt väder.. och under påskhelgen så hade jag faktiskt helt ärligt talat, ingen ork att åka någonstans då jag jobbade..
Men skall snart försöka ta mig dit igen tror jag.. :)
Måste även se till att ringa Barbro någon dag också..
Kolla om hon har några öppna agilityträningar.. även kolla vad det skulle kosta att hyra planen inkl hinder.. :)

Nästa vecka (måndag) börjar ju agility steg 3..
Måste hinna träna lite mer på bakombyten och kombinationer...
Har ju bara mitt däckhinder, tunnel, släp-tunnel och slalom här hemma...
Vi gör ju visserligen lite banor på dom få hindren jag har, men ytan att röra sig på är inte allt för stor, så länge byssjan står där.


XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar