tisdag 10 april 2012

Gosesnuttarna!

Mina kärlekar, mina älsklingar, mina ALLT!


Idag är det Tisdag..
Känns konstigt att det redan är Tisdag, eftersom jag var ledig igår...
I morgon är jag ledig igen, vilket är jätte skönt!
Älskar verkligen att vara ledig.. då har man ju SOVMORGON!

Firade att jag är ledig i morgon med riktig lagad middag.
Ibland (oftast!) orkar jag inte laga massa mat o grejer, utan vill att det skall gå fort...
Till dagen i ära så blev det lax med fetapesto, färskpotatis och kräftröra.
Riktigt svin gott var det!! :D
Som tur är så lagat jag såpass mycket att det räckte till 2 matlådor också.. :)
Nästan så att jag längtar till det är dags för middag i morgon...!

Tänker ofta på det, när jag väl lagar mat...
HUR jobbigt är det egentligen!?
HUR lång tid tog det egentligen!?
det är INTE jobbigt, och det tog "bara" 20 minuter att fixa i ordning..
Jisses.. Lata människa!

Egentligen har jag ju inget emot att laga mat..
Det är ju bara det att jag alltid är så sjukt hungrig när det är dags att laga mat, att jag inte har tid att vänta i 20 min..
Det går så mycket fortare att hälla upp lite fil och hallon i en skål o vräka i sig..
INTE nån vettig mat för fem öre egentligen.. men vaddå!? det gick ju fort... ;)

Igår var jag och mamma hos mormor o hälsade på.
Stannade till på Allum och köpte fika.
några kakor på ICA Maxi och varsin räkbaugett på PAPRIKA..
Svingott är det!
Käkade på PAPRIKA jätte ofta när jag gick på gymnasiet och man precis missade tåget. :)
Många gånger segade vi oss, bara för att vi skulle missa tåget, så vi bara var TVUGNA att äta på PAPRIKA.. ;)
Dom har ju en färdig meny att välja på, samt "mixa din egen".
Både sallad och baugett. :) MUUMS!!

Kvällen kommer att spenderas framför TV´n och datorn tillsammans med Tyson..
Zillah blev sur när han la dig i hennes korg, å hon sprang upp och la sig i sängen istället. :)


Tyson i december 2011.
Vill verkligen, verkligen ligga i den där korgen.

Zillah i december 2011.
Det ser ju faktiskt mysigt ut när hon ligger där...


Zillah är sådär lagom nöjd med att han ligger i HENNES korg..

Eftersom Mr T tuggar sönder ALLT, inkl sina leksaker, vilket blir väldigt dyrt i längden..
Så har jag börjat fläta egna leksaker i fleasetyg.
Det kostar ju inte många kronor, vilket gör det helt överkomligt när han massakerar dom. :)


Ha en fin kväll!
XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar