söndag 22 april 2012

Goodie...


Har haft en riktigt skön helg faktiskt.
Har ju varit helt ledig denna helgen. Har ju jobbat antingen bara Lördag eller både Lördag och Söndag dom senaste 3 veckorna.

Gårdagen bestod ju av massa röj på utsidan.
Har rivit hela bjyssan som ni kanske såg på det förra inlägget. :)
Skit tungt var det faktiskt!!
Så har sjukt ont i kroppen nu om jag skall vara helt ärlig..
Inte laddad för jobb med andra ord.. ;)

Dagen har varit lugn och stillsam idag faktiskt.
Hade planer på att storstäda här hemma.
Men har faktiskt inte fått gjort någonting!! Jo... satt på en tvättmaskin.. det är väl allt!
Har också hunnit besöka Mattias i hans nya fina hus i Fjärås.
Jätte fint var det!! :)
Verkligen ett hus att bygga sin framtid i..
Massor med potensial...!!

Har också hunnit laga mat idag.. ;)
Grillad fläskfilé, färsk potatis och creme fraish vitlök o timjan.
Jätte gott var det!
Och det sköna med att laga mat på Söndagar är ju att det finns rester kvar i morgon.

Har ju hundkurs på Måndagar nu för tiden..
Agility steg 3.
Jätte roligt är det!!
Steg 3 handlar till 90% om handling.
Det fokuserar på hundföraren..
Hur man skall visa hunden vilket hinder den skall hoppa.
Byten i alla dess former, mm..
Skit svårt!! :D
Det var ju mycket enklare när man fokuserade på hunden nästan hela tiden.
Zillah är ju jätte duktig, så då fanns det ju möjlighet att vara "bäst i klassen"..
NU däremot... när det hänger på mig... Då är vi helt klart INTE bäst i klassen längre.. ;)
Även om jag har en plan hur jag skall göra innan, så blir oftast inte resultatet som jag hade tänkt ändå.. ;)
Jag springer för långsamt, jag visar för dåligt, eller på något annat sätt sabbar för oss..
Men men.. Det är roligt i allafall.
Skam den som ger sig!!

Skall se om jag kanske kan åka till klubben på Onsdag när jag är ledig.
Träna på byten, slalom och "stjärnan"..
Tror att det är det jag måste fokusera på mest just nu.. så det sitter.. :)
När väl allt det där kommer på plats så blir det kanske lite lättare med de andra..

Man skall ju kunna "skicka" sin hund på ett hinder, utan att behöva springa med hela vägen dit. :)

Så tänkte jag att jag lite senare i sommar skulle kunna vara med på någon liten "lokal-tävling".. inte för att det finns sånt som på hästhoppningarna, men en inofficiell agilitytävling på nära håll hade inte varit dumt! :D

Jaja.. nu är det dags för hundpromenad igen..

C`ya!

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar