fredag 6 april 2012

Glad Påsk!

Idag är det fredag.. Långfredag till och med.. :)

Jobbar denna påskhelgen, vilket är ganska skönt. Slippa ha ågren för att jag inte har lust att hitta på något, utan kan ärligt och glatt svara folk som frågar: "tyvärr, jag jobbar." :)
Så tråkig är jag..!

Ibland (oftast!?!?!) tycker jag att det är så underbart skönt att bara vara hemma.
När jag väl åker iväg och hittar på något så längtar jag oftast hem ganska så snart.
Titta på TV/film, kolla runt lite på datorn, städa och plocka lite, laga mat, pyssla.. ja.. ni vet allt sånt där som man gör hemma.. Jag ÄLSKAR det! :)

Bara jag och hundarna..!  <3

Idag efter jobbet så har jag och mamma varit och hjälpt Johanna att flytta lite saker till hennes nya lägenhet.
Var iof inte så mycket vi kunde hjälpa till med, då hon inte hade så mycket grejer hemma, utan det mesta ligger på ett lager inne i GBG..
Men soffa och dekorationer är nu på plats i lägenheten.
Såklart är det ju sånt man måsta känna in sig på.. men grejerna är där nu iallafall.. :)

Har inte bloggat på ett tag nu, vilket jag ber om ursäkt för (för er som faktiskt läser den). ;)
Men jag har inte haft någon vidare lust faktiskt..
Har inte så mycket att skriva om heller för den delen..
Allt rullar ju på som vanligt.. jobba, sova, äta och hundarna.. :)

Känner att jag börjar få lite inspiration att göra grejer här hemma nu igen.
Hade ju inget lust alls förra året..
Men nu skall jag fixa till mammas gammla trädgårdsgrupp och ställa på min framsida.
Lite slipa, lite målarfärg.. ja.. vad som nu kan behövas.. :)

Har också lust att röja undan, skura av altanerna, skura av utemöblerna osv osv... :)

Det får bli i morgon eller på Söndag tror jag.. :)

Har även varit på GHU´s träningsplan på Göteborg och Mölndals Brukshundsklubb och kikat lite.... :)
Mötte upp Elin och hennes kompis där i Onsdags.
Blev runtvisad lite, fick info om militären (som har sin anläggning där), gick en runda i skogen och sen tittade jag på när Elin tränade lite hinderteknik med sina hundar. :)
Väldigt nyttigt och lärorikt tycker jag.. att få titta när någon annan tränar..
Suga åt sig alla småsaker..

Ibland tycker jag ju att Zillah är korkad som inte fattar vad jag menar.. men när jag ser hur någon annan visar sin hund, så förstår jag att jag visst inte är så tydlig med hur jag menar ändå... ;)
MITT fel att hon inte fattar med andra ord!!

Har också hunnit med en grillpremiär. :)
Grillad fläskfilé, broccoli och pappas sås.. * Mums!!!!!*

Jaja, nu skall jag gå o röja lite i köket..

Föresten.... Vad vill DU hellst ha i DITT påskägg? :)



Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar