tisdag 3 april 2012

Bästa och sämsta...

helgen på länge!!!

Jobbade i Lördagsmorse, och allt flöt på jätte fint!
Vi var färdiga ganska tidigt, vilket var väldigt skönt.

Bageriet firade ju 10-års jubileum den 1 April, så för att fira detta hade chefen och hans vackra fru fixat fest! :)

Plockade upp H, M och M i Kungsbacka klockan 14:00
(Då vi bor runt Kungsbacka, och dom andra i Åsa)
Sen bar det iväg till Stenungsund och Stenungsbaden.

Vi började eftermiddagen med en båttur med trubadurer och snacks i ca 2 timmar, innan vi kom tillbaka till hotellet.
Hade en timme på oss att checka in och byta om inför kvällen.
Därefter samlades vi i foaljen och åkte tillsammans buss till Skärhamn.
Till Akvarellmuseét och Resturang Vatten.

Vi skulle laga en 4-rätters middag tillsammans med 2 kockar, som vi sedan skulle avnjuta.

Förrätt 1: Pilgrimsmusslor, räkor, mango, gurka, korriander, chilli och lite annat.
Förrätt 2: Kräftsoppa, västerbottenmuffins och kräftor.
Vamrätt: Sej lindad i parmaskinka, polkabetor, blomkål, broccoli och portvinssås.
Efterrätt: Chokladkaka, lime mascarponecremé, havre och ingefärsflarn.

Alltihop var väldigt väldigt gott.
Men vinnaren var ändå helt klart förrätt nummer 2. :)

Blev jätte dåligt redan efter middagen på resturangen och spydde massor.
Resan hem till Stenungsbaden blev inte roligare den..
Spydde som en kalv hela vägen tillbaka.. :(
Så när vi väl kom "hem" så gick jag raka vägen till rummet....

Kvällen var en av dom bästa på väldigt länge!!
Men natten var en av dom VÄRSTA på väldigt länge!!

Frös som en gris, varje gång jag vände på mig i sängen fick jag springa till toaletten och spy. Blev sedan dålig i magen också... Ännu värre!!!
Både kräk och diarré.... :( BLÄÄÄÄ!!!
Funderade på om jag druckit för mycket under kvällen, men kunde konstatera att jag "bara" druckit 4 glas vin och 1 cider på 9 timmar...
INTE full med andra ord...

Det var nog inte heller fel på maten, då jag var den enda som blev dålig..

Natten var en pina, och jag vaknade till när jag hörde röster och fotsteg utanför dörren.
Klädde på mig och gick upp, WOW-känslan av att det var dags för frukost, så att jag slapp ligga kvar i sängen var överväldigande, så kollade aldrig på klockan, utan slängde bara på mig kläder, borstade tänderna och gick.

Väl uppe i receptionen fanns bara ordningsvakterna och receptionisterna.
Slängde en blick på klockan.. 04:00...
3 timmar kvar till frukost.
Pratade i allafall med vakterna som satte på TV´n åt mig, samt satt och pratade med mig fram till halv 6.
Då hade städarna redan kommit igång och städat, så dom hade öppnat alla dörrar..
KALLT!
Gick tillbaka till rummet och kröp ner i sängen, då jag frös som en gris.
Vaknade klockan 7:00 av att M o S knackade på dörren. :)

Kastade på mig kläder, borstade tänder och tassade iväg till frukosten..
MUMS!!
Fick inte i mig jätte mycket.. eller rättare sagt.. det jag fick i mig, fick jag inte behålla..
Kl 10:00 var jag, M  och M redo att åka hem.
Så det gjorde vi.
Klockan 11:00 var jag äntligen hemma igen.. :)
Mår man dåligt så är det sjukt jobbigt att inte vara hemma tycker jag..

När jag väl kommit hem och packat upp lite, så gick jag upp till mamma för att hämta hundarna.. Visade sig att hon hade exakt samma åkommor som jag hade haft hela natten.

Vi har inte ätit någonting tillsammans på hela veckan..
Men Viktor hade varit dålig veckan innan..
Kanske kan vara det!?

Har fortfarande ingen aning.. och känner mig fortfarande inte helt okej.
Men som vanligt biter jag ihop, ler, pratar och jobbar på... :)

Hoppas att ni andra har haft en fin helg!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar