fredag 24 december 2010

En väldigt bra julafton!

Igår var det ju den 24 December = Julafton!
Hade en riktigt mysig förmiddag, eftermiddag och kväll med familjen och mormor!
Vi käkade lite "julfrukost" runt 10:00- 10:30.
Vörtbröd, ägg, lax, skinka, sill, korv, leverpadtej, brieost, osv.. ( ett litet julbord)

efter frukosten så gick jag ner till mig igen.
Städade, tvättade, tittade lite på Kalle Anka och pysslade hela dagen.. ända till det var dags för middag kl 17:00.

Middagen bestod (som varje år) av oxfilé, potatisgratäng och bearneiésås. *mums*
Var kvar uppe hos mamma till 18:30.
Vi hade bestämt att dela ut julklapparna nere hos mig iår.. En önskan från mormor.
Så det gjorde vi.

jag bjöd på lite bullar, kaffe, julmust, och choklad. :)
Här kommer några bilder som jag tog igår kväll, här nere hos mig.. :)

Jag hade nog varit snäll iår.. Jag fick ett våffeljärn, en filt, broddar till skorna, en parfym, ett bäddset, damrummet (kvinnans dassbok) och en Digitalkamera!

Julgranen.. Visserligen efter att alla julklappar var utdelade. ;)

Mormor

Viktor i sin nya tröja

Mamma, jätte trött efter allt grejande hela dagen

Robin, i en av sina nya skjortor
Det var det.. ;)
Idag är det den 25 December.. Mormors födelsedag faktiskt!
GRATTIS!
Idag skall jag även hänga med Lollo och Rebecka ut.. *ojoj tänker ni väl nu* ;)
UT... Krogen... Hmm. när var det sist..?
Jo, just det ja.. i Februari när Lollo fyllde år.. ;)
Så vi får se hur det går för mig idag.. Somnar kanske på förfesten.. ;)
Sen så hoppas jag ju att J kommer till Kungsbacka idag också..
Han sa att dom ev skulle göra det. Så jag hoppas!! :P
Vill så gärna träffa honom igen!
Men det är klart.. så hänger det ju på vädret och väglaget också.
Det är ju långt för honom/dom att åka.. 18 mil har jag för mig.. :O
Jaja.. jag håller i allafall tummarna för att han dyker upp... Mer kan jag inte göra.. :)
Så.. nu vill jag önska er alla en jätte fin dag! För det tänker jag ha.. ;)
Vi hörs kanske lite senare här..
Rebecka kommer hit senare.. skall fixa oss tillsammans.. Då kanske jag lägger upp några bilder från nya kameran.. :)
XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar