onsdag 29 december 2010

Förändring.

En förändring..

Det är vad jag står inför..
Jag har beställt Zumba på internet.. som bör komma om ett par dagar.
Jag skall gå med i viktväktarna nu efter nyår.
Skall också börja träna på Curves.
När jag har fått lite konditon av mina promenader med hundarna och dansandet av Zumban här i vardagsrummet, så skall jag gå på Friskis och Svettis igen. Danspassen!
Och till sommaren skall jag se om jag kan komma igång med dansen igen. :)

Vi får se hur det blir med dansen iof. Jag skall ha gått ner 20 kg innan dess har jag bestämt mig för..
Det här är inte okej längre...!

Har ju pratat en hel del med N och J..
N är en fantastisk människa som jag har kommit att tycka väldigt mkt om.
J är också en jätte fin människa, som jag t.o.m skulle kunna tänka mig att bo ihop med..

Har pratat och skojat med J om att jag har blivit en tjockis..
Han säger att jag skall äta sallad och ut och springa..
Det här har ju motiverat mig..
Jag vill vara snygg.. Fin..
Vill kunna ha möjligheten att välja..

Som det är just nu.. så blir jag ju helt till mig så fort J säger något snällt.. som att jag var sjukt snygg för 5 år sen när vi sist träffades. Men samtidigt så blir jag ju lite ledsen, eftersom jag vet att jag inte ser ut så längre..
Hmm.. Jag vet inte hörni..

Jag har i allafall bestämt mig för att inte vara en tjockis längre.
så jag har slutat med allt vad cola heter.. sen 15 dagar tillbaka..
Vilket är ett jätte jätte stort steg för mig!!
innan kunde jag ju utan problem dricka 2 liter coca cola per dag.
Även om jag har druckit coca cola light eller coca cola zero så har det bara blivit värre ändå..
jag kan ju säga att jag har gått upp 15 kilo av bara colan.. :S
Och det är definitivt INTE okej!
Så nu dricker jag ingen mer cola.. inga mer chips (som jag annars har tröst ätit med) och inget godis!
Försöker att ta bort allt bröd också.. inga smörgåsar..
med DET är svårt..
är ju så himla enkelt att ta en macka när man blir hungrig..

Men men.. nu är det dags att lägga ner med det också!

Såå.. Det var det jag hade på hjärtat just nu.
Tack för stunden!

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar