lördag 17 september 2011

JISSES AMALIA!

... Just precis som rubriken säger, var precis min första tanke när jag vaknade nu i morse.

Igår var en lång dag. Började dagen när klockan ringde 00:40.
Började 1 timme tidigare på jobbet igår morse, då jag skall böja köra degarna vissa Söndagar, så jag behövde träna lite på det.
Hade en del o göra, och kunde stämpla ut klockan 9:00.

Väl hemma blev det en snabb-dusch för att sedan susa iväg till Partille Brukshundsklubb.
Där var det en inofficiel hundutställning för alla raser.
Tyson skulle få prova på att ställas ut en gång..
den första och sista gången, eftersom han är en Kryptonit.. :)

Han fick en HP rosett och en BIR rosett.. *duktig vovve*
Lite spännande var det, trots den ¨långa väntan och två uttråkade hundar..
Men det gick ju iallafall väldigt bra att ha dom med sig, trots att det vimlade av hundar överallt.

Tanken var att jag skulle gå på kalas på kvällen igår, men när vi kom hem, runt 16-tiden, var jag så galet trött, hade huvudvärk för frös som sjutton.
Tackade därför nej till kalaset och hade planer på att bädda ner mig i soffan framför TV´n.
sömnen hann i kapp mig, och jag satt här och halvsov i soffan.
Så vi 17-tiden bestämde jag mig för att gå upp och sova någon timma eller två.
Är ju så satans tråkigt att gå och lägga sig vid 19-20-tiden när man är ledig dagen efter..
Vill ju ha min myskväll framför TV´n med kaffet i handen och Zillah snusandes i sin korg..

Men vad händer då.......
Jo, jag somnar för resten av natten.....!!!
Vaknade upp nu, vi 05:00 och undrade varför mitt alarm inte hade ringt...
Kollade på klockan och insåg att jag har sovit 12 TIMMAR!!!!!!
Jag har inte sovit så mycket och länge på flera år!!

Tur att Zillah är en snäll sömntuta hon också, för hon har nog också sovit som en gris hela natten.
TROTS att det inte blev någon kvällspromenad.....

Jaja.. idag blir det tvätt och slappa för min del..
Ha en fin Söndag!

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar