onsdag 21 september 2011

KATASTROF!

Dagen igår var helt enkelt en katastrof-dag!
Började ju tidigt för att lära mig köra degarna innan alla andra kommer..
Har varit med 2 gånger innan.. En Söndag med Jens, då jag antecknade massa, och en Lördag med Emma.
Igår skulle jag fixa själv..
Chefen kom ju såklart 15-20 min senare, för att hjälpa mig..

Men jag följde anteckningarna som jag hade, och det gick rätt okej till en början..
Värre var ju att jag inte visste hur bröden skulle se ut när dom är färdig-jästa...
Så jag chansade och slängde in dom i ugnen, som jag hade gjort den söndagen...

Skulle jag inte ha gjort!!

Det var tydligen inte färdigjäst, och surdegsbröden åkte med in i den vanliga ugen..
Snacka om hjärnsläpp, trots noggrann läsning på anteckningarna...
Var så jäkla insnöad på tiden.. att jag skulle hinna.. inte glömma något, osv..
Så orsakade jag en katastrof ändå..
Bröden kunde vi ju inte använda... eller nåra av dom.. men långt ifrån alla..
Så det var ju bara att slänga och börja om från början. *suck*

Imorgon skall jag också vara tidig.. Denna gången UTAN att köra in några bröd i ugnen!!
stoppa in Combifrallorna i jästen också..
Behövde jag ju aldrig göra på Söndagen.. det var ju kanske därför som det blev tokigt..!?
Måste iallafall träna inför på Söndag...
Då skall jag och Magnus vara själva i bageriet...
jag börjar tidigt och kör degarna osv, och han skall baka...
Är skit nervös faktiskt!!!!!

Idag är jag ledig!
Välbehövligt faktiskt..
Skall städa här hemma...!
Har sagt det länge nu.. att jag skall städa..
Men jag får aldrig nått gjort..'
Eller jag börjar, men blir aldrig klar..
Typ; städar i köket och vardagsrummet, diskar, tvättar... och sen... Ingenting..
Tar inte hand om tvätten, fixar inte på Ö-våningen, inte i badrummet osv osv...
Väldigt ofta jag gör så!! *dumma*

Jaja.. idag skall jag iallafall se till o blir klar med allt!
Nu väntar ju långvecka.. Torsdag - Tisdag.. och sen är det jobb Torsdag och Fredag.. sen... SEMESTER!!!
på Lördag är det ju iallafall bara 1 vecka kvar!! :)

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar