måndag 5 september 2011

Nya tag!

Ny vecka, nya möjligheter!!

Helgen har varit bara bra, här hemma i Paradiset! :)
Fredagen betsod av massa fredagsmys framför TV´n med Tacos och kaffe.
I Lördags var jag på Kräftskiva nere hos familjen Borekull/Järlbrink.
Hade en jätte trevlig kväll med mycket prat och mat.
Jag valde ju iof att ta med mig räkor istället, då kräftor inte riktigt är min grej! :)
På tok för mycket skall och pill för min del.
Jag gillar ju när det går fort, så man slipper hungra ihjäl innan man får i sig något.. :)

I söndags var jag bara hemma och laddade inför en ny jobbvecka.. ;)

Sen måste jag ju bara berätta någonting roligt..!
Har de senaste 3½ åren funderat väldigt mycket på vart alla hästarna, som jag haft under åren, tagit vägen.
Har sökt efter resultat-listor på nätet.
Letat efter bilder och liknande.
Men har egentligen inte hittat någonting...
för ca 2½ år sedan så fick jag tag på Malin.. Tjejen som köpte Anton utav mig för sisådär 100 år sedan.
Då hade hon precis sålt honom vidare till en annan familj och hon berättade att han hade det bara bra där.

Den hästen som jag har funderat mest på... framför allt de senaste 3 åren är ju ändå Manne..
Eller Twice as Many som han egentligen heter.
Jag köpte ju honom som 3 åring, sensommaren 2002.
Tränade och utbildade honom fram till hösten 2003, när pappa dog, då allt mitt häst intresse försvann.
Thomas köpte in sig i honom våren 2004, då jag varken hade intresse eller modet för att hoppa kvar.
Det funkade bra fram till 2006, när jag var så ointresserad att jag bara åkte dit mockade och fixade maten, för att sedan åka igen.. Vissa dagar (dom flesta) så klappade jag inte ens på min häst!!
så då bestämde vi oss för att det var dags att sälja honom.

Den största tiden mellan 2003-2006 är som i en dimma för mig.....
Kommer inte ihåg vad jag hade för mig, hur det va att vara i stallet, vilka jag umgicks med, osv, osv....
Thomas skötte hela försäljningen. Jag brydde mig inte det minsta om någonting....

Det är nu så här i efterhand som jag inser att jag faktiskt levde i ett chocktillstånd hela tiden..
Har lite minnesbilder från någon tävling... men inte så mycket mer än så...

Iallafall så NU, för ca 1 vecka sedan så hittade jag några bilder på Manne...
Som sedan så småningom ledde mig till Ellen... Manne´s ägare.
Tjejen som köpte honom utav mig och Thomas 2006..
Hon har haft honom under alla dessa 5 åren som har gått.

Det visade sig att hon skall sälja Manne nu, då hon skall börja plugga.
Och Manne står nu uppstallad hos Thomas igen!!
Hur liten är inte världen då...!?
jag trodde ju att skulle kanske finnas i STHLM, Malmö eller liknande...
Så finns han i Kungsbacka.. Och har gjort det hela tiden...!!!

Så imorgon är det jag som åker till Thomas och klappar på Manne i ett par timmar!!!

Önskan finns ju, att kunna köpa tillbaka honom!!
Men hur SATAN skall jag lösa det!?

Lek med tanken att hästen kostar 150 000:-
så tillkommer utrustnig (sadel, träns, täcken, skydd, borstar, grimmor, osv, osv) kanske 10-20 000:-
SEN kostar det ju i runda slängar ca 5000:- i månaden att ha honom uppstallad, mat, skor,försäkring, osv, osv..
och då måste jag också tillägga att jag inte har 150 000:- liggandes här hemma, utan måste ta ett lån på banken!

Då blir det ju en månadskostnad på ca 7000:- i månaden.....
Det klarar jag aldrig!!

Vill ju så fruktansvärt gärna..!
Men jag klarar inte det ekonomiskt.... :(

Jaja.. Det hjälper ju inte att älta detta, vilket jag har gjort i ca 1 vecka nu...
Jag får inte fram mer pengar ändå.....
Jag får nöja mig med att åka och klappa på honom, ända tills han försvinner igen....

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar