lördag 20 augusti 2011

Lördag!

Idag.. Lördag!

Vaknade vid halv 8.. Skönt med sovmorgon för en gång skull!
Promenerad med Zillah och käkade frukost.
Vid 10 tiden åkte jag och mamma till Kungsbacka Brukshundsklubb och kikade på lite agility-tävligar.
Väldigt spännande faktiskt.
Men Uj va rörigt det va!

Dom borde ju organiserat det hela lite bättre kan man tycka....
Ordnat med parkeringsvakter, satt upp startlistor och resultatlistor nere vid banorna, osv..
Istället stog folk parkerade lite hejkonbejcon.
Och listorna fast fastklistrade på ett bort uppe vid klubbhuset, en bit bort från banorna..
Inte alls som på hästtävlingarna som jag är van vid...

Då är det välorganiserat...!
parkeringsvakter, listor som besökare och deltagare kan ta själva..
Bra med själuppdaterande resultatlistor, så man vet vem som leder, eller vart den man hejar på ligger..
Inget sånt..
Men det var helt klart roligt att se ändå...!!

Blir ju lite inspirerad att fortsätta med Zillah faktiskt..
Det här var ju ingen SM-tävlig direkt, utan en vanlig, som till och med Zillah hade kunnat vara med i om hon var lite duktigare.

Den 30 Augusti börjar det en "öppen" agility-träning borta hos Barbro.
Varje Tisdageftermiddag/kväll finns det möjlighet att träna på hinder och balanshinder i en öppen träning, Vilket betyder att ingen håller någon kurs eller så, utan att man kan träna på det man själv vill med tillgång till hela hinderparken.'
Dit skall vi ABSOLUT åka!!

Nu, resten av dagen blir det bara slappa för min del.
Lite promenad med jyckarna om en stund, och lite lätt middag uppe hos mamma sen..
Och senare ikväll så skall jag och mamma faktiskt mysa med lite kräftor!!
MUMS!!!

Imorgon blir det Liseberg med Mamma, Johanna och Kicki.
Och på måndag är det jobbet igen!

På måndag är det även invigning hos VV igen..!
Har insett att jag inte kommer igång igen så länge som jag skall göra själv här hemma..
"jag börjar på måndag".... "Torsdag är ju ändå invägningsdagen", Osv osv.....
Då känner jag att det är lika bra att ta tag i det ordentligt!
Börja om från början, med min nuvarnande vikt som startvikt!
Det blir nog toppen!!

Och på Tisdag kommer danspassen på Friskis igång igen!
Då skall jag se om jag kan åka dit.
På måndag börjar allvaret helt enkelt..
Om jag tränar på Friskis måste det ju ändå gå fortare än ett medel på 0,5-0,6kg/vecka...
Hoppas på det iallafall! :)

Jaja... nu skall jag sjunka in i boken igen!
Ha det toppen!!

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar