lördag 12 maj 2012

Lördag!


Äntligen Lördag!

Började dagen med jobb nere i bageriet...
Var en lugn och stillsam morgon eftersom vädret inte var det bästa..
Sen var det ju faktiskt Göteborgsvarvet idag också, vilket säkerligen lockade en hel del av våra fika-gäster.. :)
Vi var färdiga redan vid 7 idag faktiskt.. Vilket är rätt skönt..

Åkte hem, duschade, promenerade med hundarna och fixade i ordning mig..
Åkte in till KBA med mamma vid 10-tiden..
Det blev en sväng på ÖoB.
Massa bra grejer inhandlat.. Inte alls massa onödiga saker, som det brukar bli...
Eller jo.. 2 par byxor och en blomlåda var väl inte så värst nödvändigt egentligen..
Men ändå.. ;)
Wetextrasor, fryspåsar, folié, frolic, grisöron, och massa mer.... :)

Efter att ha blivit halvt bankrutt blev det också en tur till Willys, där vi handlade massa mat.

Hem igen, packa upp, hundpromenad och en välbehövlig middagslur tillsammans med hundarna, sen var det full rulle igen..

Jag fyller ju år på Tisdag, och Robin fyllde år i Måndags... Så för att underlätta slog vi ihop våra "kalas"..
Mormor kom hit och käkade middag.. (Flygande Jakob, såklart) och tårta..
Flygande Jakob är nog en av mina absoluta favoriter... Så varje år när jag fyller år så blir det Flygande Jakob... :D

Robin fick ju välja mat på sin födelsedag (Tacos, samma som alltid).. så nu var det min tur!
Mamma åker ju till Stockholm på Måndag-morgon och kommer troligtvis inte hem förän på Onsdag-kväll eller Torsdag-morgon.. Så min födelsedagsmiddag fick bli idag.. :D

Mormor åkte hem vid 7-tiden, sen har det blivit en lite hundpromenad upp till ängen, så att dom små monstren kunde få springa av sig lite..
Och just nu sitter jag i soffan framför TV´n och kikar på Bones.. :)

Imorgon är jag ledig idag, vilket skall bli väldigt skönt!
Funderar på vad man skall hitta på då?
Lite städning och tvättning här hemma blir det iallafall..
Kanske skall man åka till klubben en sväng sen, om det är gott väder?!
Annars skall jag nog sen om jag kan lägga varsitt lite lättare spår till hundarna kanske?!
Jobba med hjärnan behöver dom iallafall!!
Har inte varit på klubben sen förra veckan, och det är snart 1 hel vecka sen Zillahbanan fick springa på agilityplanen...
Mr T behöver också få tänka lite!!

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar