tisdag 1 maj 2012

Quickie!


Ja, nu blir det en liten quick update om vad jag har haft för mig dom senaste dagarna.
I Måndags var det ju dags för vaxtanten och agilitykurs igen..
Så halv 3 satt jag på britsen under lampan och svettades. ;)
Som tur är så går det ju faktiskt ganska fort att vaxa benen.
För tillfället vaxar jag bara underbenen, men tänkte att jag även skulle vaxa överbenen sen också.. :) MEN bidar fortfarande min tid och samlar mod till mig. ;)

Efter vaxningen blev det Hundens Hus och agilitykurs för Zillahbanan.
Jätte duktig har hon blivit!
Efteråt stannade jag kvar och tog en promenad med Elin upp på ängårdsberget (??).
Sjukt fint!
Vi gick på någon "Asien-runda" där dom hade planterat massa träd o.s.v. från Asien.
Exempelvis Japanskt körsbärsträd..
Hade jätte mysigt med massa gott tjöt, fina hundar och sjukt vacker omgivning! :)

Denna bilden "snodde" jag av Elin, då min AP-telefon inte sparade mina bilder.
Här sitter sockerpinglorna under ett av de J. Körsbärsträden.
Tyvärr ser man inte så mycket blommor. :)

Igår morse var det hundbad för hela slanten.
Har köpt ett Espree schampoo och balsam som skall få hunden att fälla mer.
Avfällnings-schampoo.. så allt lossnar på en gång, så man kan borsta som en tok, och sen är det bra.. :) Väldigt mycket trevligare än tussar på golvet... :)

Vid 12:00 var jag och jyckarna tillbaka på GMBK, där vi mötte upp Elin och Sara.
Tog en liten sväng över millitären innan vi alla tränade lite agility. :)
Både Zillah och Tyson uppförde sig exemplariskt!
Dom har verkligen blivit jätte duktiga på att åka med, koncentrera sig och dessutom fatta vad det är jag vill att dom skall göra.. ;)

Hade iallafall 5 timmars gott klubbhäng med Elin, Sara, Emma med fler..
Hade en jätte härlig dag, och solen verkligen strålade! Sjukt varmt!

Jag klagar absolut INTE på vädret.. men kroppen är ju liksom inte beredd på värmen som kommer, så man blir ju helt matt av att bara vara ute... :)

Idag blir det altanen för mig och mina troll.. Skall faktiskt bara slappa hela dagen!
Ett fantastiskt avsult på min underbara ledighet!!! :)

Hoppas att ni får en lika bra dag som jag tänker ha!

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar