lördag 5 maj 2012

Update..

En lite update om vad jag har för mig..
I Onsdags var det altan häng för mig och trollen.
Röjde lite på altanen, fixade lite i krukorna, satte upp en "ny" grind så att hundarna inte kan smita ut, läste massa bok, m.m..

I Torsdags var det bara jobb för min del. Inget skoj alls förutom det. :)
Och i går var det också jobb för mig.
Vid halv 1 - 1 kom finaste Louise och hälsade på dessutom.
Går på tok för lång tid mellan gångerna vi ses..
Men det är väl så det blir ibland..
Hon jobbar galet mycket, precis som jag..
Sen umgås man ju på varsitt håll, tills man helt plötslig kommer på att
"Åhh.. Lollo var det längesen jag träffade".. ;)

Idag har jag också jobbat..!
Hade faktiskt en del att göra..
Degarna blir ju större och större nu också, och man märker att sommaren är på intågande.
Sommargäster och turister börjar dyka upp, och försäljningen ökar.. :)
Det är faktiskt väldigt roligt att det går i vågor..
Att vi har "uppåt" perioder och lugna perioder..
Det gör ju att man hinner hämta andan och pusta ut innan det är dags att höja tempot igen.
Man har ju orken och engagemanget att öka när höjdpunkterna kommer liksom..

Idag hade vi iallafall en del att göra.
Gick jätte bra faktiskt..
Inte så jätte många tårtor, men dom vi hade var kluriga..
Många texter, special grejer, så som konfirmationstårtor, figurtårta, bröllopstårta med mera..
Det är faktiskt riktigt roligt med specialgrejerna när man har tid!!
Värre tycker jag att det är när man känner sig sjukt stressad och egentligen inte har tid att pilla med såna saker.. :)

I morgon är jag ledig...
Sjukt skönt med sovmorgon!
Så ikväll blir det tacos och myspys framför Tv´n med hundarna.
Eller ja... inte Zillah... hon går ju upp och lägger sig i sängen istället..
Men Tyson är ett väldigt bra sällskap.. :)

Sen blir det jobb Måndag och Tisdag innan det är dags för Lediga-Onsdagen igen.. :)

På Måndag är det också kursavslutning på agilty kursen på Hundens hus!
Zillahbanan har verkligen blivit duktigt!!
Så nu sitter jag och funderar på vad nästa steg blir...!?
När jag skall gå nästa kurs, vilken sorts kurs, mm..!?
Skall jag anmäla mig till någon kurs med Mr T? eller skall jag vänta lite, och bara koncentrera mig på Zillah tillsvidare..!?
Det kostar ju en hel del pengar, som jag inte har så jätte gott om..
Så man får prioritera och överväga saker och ting hela tiden...
Ja... många funderingar...
Tänk om man varit miljonär!!! :D
Jag vdet ju att pengar inte kan köpta lycka och kärlek..
MEN det hade helt klart underlättat en hel del! :)

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar