tisdag 26 april 2011

Dagarna rullar på..

Fortare än någonsin..
Veckorna bara flyger iväg, och snart är det sommar igen.. :)
Längtar som sjutton, tills man kan glida ner till stranden.
Njuta av solen, havet och en bra bok..
Nu är det ju fortfarande för kallt i vinden för havet, men snart så... :D

Idag är det den 27 April.. och April är med andra ord snart slut.
Så nu händer det grejer....
7 maj fyller Robin år,
13 maj börjar min semester, och pågår till den 18 maj.
den 15 maj fyller jag år, och då tänker jag spendera kvällen med underbara vänner.
30 maj fyller Rambo år och den 31 maj börjar jag och Zillahbanan på Agility/lydnadskurs hos Barbro.
Skall bli sjukt roligt att få komma igång och träna lite med henne faktiskt.

Rambo får stanna hemma hos mamma, och jag får åka iväg och träna med honom på Måndagarna istället, då det är "fri-träning".
Han kan ju liksom inte vara med på en kurs, eftersom han blir halt efter halva..
Hur kul är det att betala 1000:- och bara kunna träna halva tiden...!?
Såååå.. därför har vi bestämt att vi får våran tid på den öppna träningen på måndagar istället..:)

Sen måste jag säga... om jag skall vara helt ärlig, att jag har lite beslutsångest över hur vi skall göra med valp.
Man glömmer ju att det är så sjuuuuukt mkt jobb med dom små när dom är valpar.
Mamma och pojkarna har ju iof sagt att dom vill ha "valp-tiden" men inte sen.
Och för mig är det tvärtom..
Så det hade ju passat jätte bra egentligen....

I och med att det föddes 2 hanar och 7 tikar så har jag börjat fundera..
Vi vill ju ha en hane.. Och blir det ingen hane, skall vi inte ha någon..
I och med det, och att det är två till som vill ha hanar, så började jag se mig om efter andra kelpievalpar..
Har hittat en jätte fin kull som kommer att födas vecka 21 och är därmed leveransklara vecka 29.
Då är det "vanlig" kelpie och workingkelpie (som är två-färgad).
En väldigt spännande kombination, eftersom vi inte haft workingkelpie innan...

Men så kommer man ju in på andra tankar vissa dagar...
Vi har det ju fruktansvärt bra, med 2 vuxna hundar, som inte behöver passas osv...

Köper jag inte en liten jycke till.. så skall jag faktiskt göra slag i saken och tattuera mig..
har i 4 år velat göra en lite större... Nästan som Marias..
men med eget blom-motiv.. :)
Den kostar ju liksom nästan lika mkt som en hund..
och skall jag inte köpa hund, så vill jag faktiskt göra den.. :)
Anledningen till att jag inte har gjort den innan, är ju just pengar...
Skall snacka lite med Behm, och kolla vad han tar.. Liksom den nya studion i Kungsbacka.. :)

Fast skall jag tattuera mig, så får det bli till hösten.. Efter Turkiet..
Man får ju inte sola när man är nygaddad.. :D

Jaja.. Det var det jag hade på hjärtat idag..
Återkommer kanske senare..
Annars hörs vi en annan gång.. :D

5 kommentarer:

  1. Jag längtar också till sommaren med bad o allt! Kul att du gillade min tatuering. Är sjukt nöjd och du får gärna ta min tatuerare om du du vill, han är billig så kan du både köpa valp och göra en tatuering. ;) kram

    SvaraRadera
  2. när kommer du upp och hälsar på oss då?

    SvaraRadera
  3. Maria: Ja, absolut! Solen, värmen och havet.. Kan man önska sig så mkt mer!? :D Det förstår jag att du är! Den är sjukt snygg! :D Jasså? Va roligt! Det skall jag nog kolla på.. :D vad heter han? och har studion nån hemsida? :) Tänkte åka o boka tid, och få prisuppgift på min.. :) den är ju också ganska stor.. men inte lika stor som din... :) KRAMAR!!

    Maggan: Tänkte kolla på det när jag har lite semester...:) hur jobbar ni då? :) Och kan jyckarna hänga med?

    SvaraRadera
  4. När var de du skulle ha semester?
    Klart att de kan följa med ta en dag då det är soligt så vi kan vara ute bara då..

    Hör av dig ;=)

    SvaraRadera
  5. den 13 - 18 maj.. :)
    Toppen bra! Självklart tar vi en solig dag.. :D
    Kan vi ju passa på att promenera lite runt om där ni bor.. :D
    Absolut!

    SvaraRadera