torsdag 7 april 2011

Väg-torsdag

Hallå där snyggingar!
Idag är det torsdag = vägning..
Inget kul denna veckan känns det som... :( Exprimenterade lite förra veckan.
Åt både potatisgratäng och potatissallad.
Åt även lite kladdkaka på jobbet och en bullebit när mamma fyllde år.
Känns inte bra denna veckan faktiskt. Väger mer än förra veckan.. :( Tror nästan att det är en fördröjning på min kropp..
Att syndar jag ena veckan, så straffar det sig nästa vecka.. :( Jaja.. Nu vet jag ju det iallafall..
Dags att återgå till bara sallad och sockerfritt... *S*

En del av dagen har spenderats tillsammans med hjärtat, Mattias, på Rusta och IKEA i kållered. Blev två par nya trosor, doftljus, hårfärg och en löpare till köksbordet.. :)
Mattias däremot har alltid spenderar-byxorna på när vi åker o handlar..
Han fick med sig två mattor, tomatfrön, planteringsgrejer, doftljus, skurmopp&hink, två krukor och två blommor. Hahaha! Sötnos!

Blåser storm ute idag.. *usch* Men det regnar inte iallafall.. :P
Borde egentligen städa här hemma.. Ser ut som satan!!
Massa hundhår och grejer överallt.. :(
Har blivit så lat! Har ju en diskmaskin.
Nu är den rendiskad och är egentligen bara att plocka ut och ställa ner det smutsiga.. Men neeeej då...
Då ställer jag det på bänken, tills det är så mkt att det fyller en hel maskin..
Lägger av kläder och prylar på köksbänken vid bardisken och ställer av kassar på spisen. Borde ju ta hand om det.. men istället går jag bara förbi det när jag fyller på kaffe koppen...

Likadant är det i badrummet.. Ni som har varit här hos mig, vet ju att det inte är så stort. utan man måste hålla i ordning så att det går att komma fram.... Men neeej då..
När jag tvättat, så står IKEA kassarna med kläder kvar vid tvättmaskinen, så plockar jag de rena kläderna därifrån. När jag varit iväg så tar jag av mig kläderna i badrummet och drar på mig myskläderna.
Så vart tog jeansen jag hade när vi var och handlade vägen..!? Jo.. just det ja.. Dom ligger på golvet i badrummet.. :S

När jag varit och handlat mat... vart tar dom tomma papperskassarna vägen!? jo... dom kastar jag bara in under trappan... *suckar högt*
J*vla skitunge! Fattar inte varför jag är så grisig!?!?!?
Måste faktiskt skärpa till mig..!
Det är f*n inte roligt att STORSTÄDA 1- 2 gånger i veckan, för att jag bara släpper av allting där jag står. I morgon skall jag ta tag i mig själv! Skärpning med både bantingen och hemmet!!

Fyller ju år den 15 maj, och jag hade tänkt gå ut då.
Käka middag o grejer först, för att sen fortsätta ute i kungsbacka någonstans.. Men då vill jag inte vara lika tjockis som jag är nu...
5 veckor kvar.... Då BORDE jag kunna gå ner 3-4 kg iallafall..
I morgon börjar jag dansa igen. Zumba, 22 pp och långa, snabba promenader.... och städa här hemma.. Japp.. DÅ borde det ju hända något tycker ja....

Jaja.. Återkommer med resultat i morgon.. Puss o kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar