onsdag 6 april 2011

jobb och ledighet

Idag är det Onsdag och i morgon är jag ledig..


Ingen Navy-tisdag för mig denna veckan heller.

Chefen är på kurs början på veckan, så fick jobba onsdagen också.

Men är ju som sagt ledig på Torsdagen i stället.. :)

Idag har jag varit hos sjukgymnasten.

Har haft väldigt ont i handlederna till o från, sedan jag blev bagare. Men de sista 2 veckorna har det gjort ont nästan varje dag. Har ju också ont i knäna.. vilket i sin tur gör att jag inte böjer på knäna när jag lyfter mjölsäckarna på jobbet, utan lyfter 30 kg med bara ryggen.

Så knäna, handlederna och ryggen har gjort väldigt ont ett tag nu, och jag bestämde mig för att ta tag i det innan det blir något allvarligt utav det. :) Fick lite övningar för handlederna, som jag skall träna på. Så skall jag tillbaka den 20 April för att få mer övningar för ryggen och knäna..


Har funderat länge nu på att hitta på någonting roligt med håret..

Men eftersom det är det enda jag är nöjd med hos mig, så är jag så feg..

Becka skall iallafall få klippa bort allt det slitna när hon kommer ner hit igen.

Så funderar jag på att slänga i någon färg.. Göra något roligt..

Men jag vet inte riktigt... Jag trivs ju väldigt bra i brunt hår.

Att slänga i röda slingor känns inte som att det passar när man är "vuxen".


Så här, Maria, ser mitt hår ut egentligen.. :) Råttfärgat och lockigt..

Men färgar det mörkt och plattar det nästan varje dag.


Ja ja.. Har ni några förslag så är ni välkomna att lämna in dom här hos mig.. :D

Kramar



3 kommentarer:

  1. Du är fin hur som helst.
    Jag har haft röda slingor efter att jag var 22:)

    SvaraRadera
  2. Maggan: Va!? Har du snaggat dig igen!? Va hände med kort, kvinnlig frisyr då? :P Skulle aldrig raka av mig håret.. Modig du är.. ;)

    Maria: Taaaack! <3 ja.. fast det beror ju på hur röda.. ;) jag tänkte mer på "magma-röda" som jag haft innan.. så att det lyser.. ;) Annars så har jag ju en del röda pigment i huvudet ändå.. ;) Du har fint hår!!!

    SvaraRadera