fredag 15 april 2011

Helt ledig helg och Vår-röjning

Nu är det redan Lördag igen.. den 16 April om man skall vara riktigt noga.. :)

Dagarna bara rusar iväg. Och våren är nästan här!
Vissa dagar närmare bestämt...
En dag som den här, när det är mulet, grått och regnet hänger i luften, så känns det mer som hösten är på väg tycker jag.. :)

Dagen kommer att bestå av vår-röjning här på området..
Tycker faktiskt att det är lite roligt om jag skall vara helt ärlig..
Man är ute och grejar.. Drar ris, krattar, trimmar, fejjar och donar i ett par timmar.. Blir genom svettig och trött i hela kroppen..

När man sedan kommer in till sig igen.. sådär framemot halv 4.. så är det helt UNDERBART att få hoppa in i duschen och tvätta bort att smuts man fått på sig under dagen.. Man känner att man har presterat någonting bra under dagen som har gått.. Man har gjort någonting vettigt.. :)

Denna helgen är jag hel-ledig faktiskt...
Har ju jobbat 3 helger i rad nu, och det kändes konstigt att inte behöva gå upp till klockan i natt..
Men otroligt skönt att kunna vända på sig och somna om några timmar till.. :)


Kvällen bjuder på festligheter nere i Frillesås, med Maria, hennes man, Jannike och Kalle, med fler..
Skall bli jätte roligt att faktiskt hitta på någonting när man är ledig..
I vanliga fall, så brukar jag inte orka hitta på någonting, utan brukar bli sittande framför Körslaget, kämpandes med att hålla ögonen öppna ända till slutet..

Herrejisses... Jag är snart 23år, men uppför och beter mig som mormor på 80år.. ;)


Nästa helg skall jag och Mamma upp till Västerås på festligheter.
Träffa mammas kusin, med man och ev. barn... Det skall bli jätte roligt det också!!
Nu är det bara roligheter att se framemot den närmaste tiden.....!

Så är ju såklart sommaren på väg också... Kan det bli så väldigt mkt bättre än så här!?

Det var allt för stunden... Tills vi hörs igen!


Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar