fredag 24 juni 2011

Trevlig midsommar!

Önskar er en trevligt midsommar!
.... för det tänker jag ha! ;)

Jobbade idag på morgonen.
MASSOR att göra..!
Framför allt så va det många jordgubbstårtor och jordgubbslängder.
Körde en Sportdeg, lite formar, anslag, och lite mer.
Sen var det vägning, plockning och städning.
Slutade vid halv 9.
Så det var som en Lördag ungefär.. :)

Kom hem, promenerade med hundarna och hoppade in i duschen.
Har nu vilat i 30 min på sängen.
Var verkligen behövligt om jag skall orka med hela kvällen, utan att somna rätt över bordet.. ;)

Klockan Halv 3 bär det av ner till ängen.
Där har vi alltid traditionellt midsommarfirande, med dans runt stången, lotter, fika, osv...
I år är vi tydligen stationerade i fiket...
Så klockan 3 börjar spektaklet.. Krängla lite kaffe och bullar.
Sen 20 över 4 bär det av hemåt igen.

Mr T kommer hit.. Skall koka potatis, fixa sallad och fixa tårtan..
OCH fixa mig själv.... ;)

Ikväll skall vi ner till Daniel på lite midsommarfirande.
Grillmys, massa tjöt och många goa skratt..
Johanna skall också hänga med..
Skall bli väldigt roligt!!
Så får jag ju träffa FINA Maria igen också.. Men det är ju bara ett + i kanten.. ;)

Nu borde jag sätta lite fart o dammsuga här..
ligger en hel del hundhår i hörnen.. ;)
Kanske borde jag förbereda för tårtan också..!?
Vipsa grädden, skära frukten, osv osv...
Jaja.. Får se vad jag hinner med innan klockan blir halv 3.. :)

Skall se om jag kan få med kameran ikväll också..
Kanske till o med kan ta fram den o knäppa några bilder.. ;)
Brukar vara så dålig på det..
Ofta har jag med kameran i väskan, men glömmer ta fram den o fota... :P
Kanske borde ställa ett alarm på mobilen..!? ;)

Jaja.. Ha en trevlig midsommar i allafall!!
Puss och kram!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar