torsdag 2 juni 2011

lite lätt jobb...

Jaha.. Då var det Torsdag igen.. Den 2:a Juni om man tittar efter ordentligt.
Tiden bara rullar på.. Fort som sjutton går det.
(Snart) är ju till och med sommaren slut... :(

Älskar sommare här i Sverige.
Även om vädret är ostabilt.
Ena dagen är det 14 - 15+ grader och regn, och nästa dag så är det 23-29+ grader och strålande sol.
Fast det kanske är det som är charmen med sverige.
Man vänjer sig liksom aldrig..
Eller.. hmmm.. vänjer var väl fel ord.. Men man tar liksom aldrig förgivet att det skall vara toppen väder.
Inte som när man åker utomlands...
Då förväntar man sig värme och sol i mängder...
Skulle det då vara halvkasst väder, så blir man så himla besviken... :)

Längtar tills det blir så varmt och soligt att man kan susa ner till stranden med en handduk på axeln och en bok i handen.. :)
DET är vardagslyx de!! :D
Jag har ju ett toppen jobb på det sättet..
Massor med sol-tid under dagen..
När de flesta andra sitter på jobbet och längtar ut o hem... ja, då vet ni..
Då ligger jag på stranden... och ägnar er alla en tanke.. ;)

Det är sommarkvällarna som inte är lika roliga för mig, som måste gå o lägga mig tidigt på kvällarna.
Hinner liksom aldrig varna med på alla grillfester, myspys med nära och kära på altanen...
Utan måste hänga för en stor filt framför fönstret, så att solen inte skall skina in i sovrummet o göra mig pigg.. :)
Men så är det väl med alla jobb.. Finns både för- och nackdelar.. :)

Idag har jag jobbat..
Mellan 04:30 och 09:30.
Gick bra idag,,, Rullade på liksom..
Inte så mycket beställt. :)
Sånna dagar uppskattas väldigt mycket ibland..!!

Sen åkte VACKRA Maria bakom mig, hela vägen hem.. hit till Sevekulla.. :)
Gick en promenad med hundarna och käkade sen lyx frukost/lunch.
Med kaffe, frallor, brieost, skinka, paprika, tomat, kex och bulle.. :P

Finns ju för- och nackdelar med att känna en bagare/konditor också.. ;)

Har nästan aldrig bröd och bullar och kakor hemma i vanliga fall..
Men vet jag att jag skall få besök, så fixar jag alltid med nått från jobbet.. :)
Jätte bra!! - Tycker gottegrisen
Mindre bra! - För den som bantar eller tänker på vad dom stoppar i sig..

Men men.. Som jag ofta brukar säga...: "Dom får la nöja sig!!" ;)

Jaja.. det var det som jag hade att dela med mig av idag..
Kanske kommer på nått mer sen, annars så hörs vi ju av i morgon..
Samma plats, samma webbplats.. ;)

Take Care out there!! :)

1 kommentar:

  1. tack för den supergoda brunchen! Hur vet du att jag gillar frallor med brieost liksom ;) Klar fördel att känna en bagare enligt mig så jag får springa lite ikväll istället. kram

    SvaraRadera