lördag 26 mars 2011

jobba, jobba och just det ja... jobba

Idag är det Lördag.. Min jobb-lördag faktiskt.
Så i morse jobbade jag.
Blev en stillsam Fredag kväll, med mys framför TV´n tillsammans med hundarna.
Gick och la mig tidigt, och vaknade ganska pigg och utvilad klockan 02:00 i morse.

Var en bra dag på jobbet, och gick relativt sanbbt och smärtfritt.. ;)
Vi var klara kl 08:30.
Dock var det mycket "konstiga" beställningar idag.
Det var nått extra med nästan alla tårtor.
Bild-, Text-, Kitty-, och fotbollstårta.
Jaja.. jag säger då det. Om det varit bara prinsess, så hade det inte varit någon sport.. ;)

När jag kom hem från jobbet så gick jag och mamma en promenad med hundarna, och sen var det lika bra att hålla igång..
Så idag har jag städat inuti bilen, tvättat utsidan på den, lagat reg-skylten, krattat ihop alla fimpar som jag slängt på marken utanför entrén, städat inne i huset, dammsugit, tvättat golvet, tvättat kläder, vädrat täckerna, fixat våfflor till morbror med fru och la familia och nu i eftermiddag så har mamma bjudit på middag.. :)

Så har ändå fått gjort en hel del idag faktiskt.
Är väldigt nöjd med mig själv.. :)

Nu sitter jag här framför TV´n med en kopp kaffe i handen och inväntar Körslaget som börjar klockan 20:00.
Får se om jag kan hålla mig vaken hela programmet. ;)

I morgon är jag ledig, så skall försöka ta en låååång sovmorgon.. :D
och i natt ställer vi om klockan.. framåt 1 timme denna gången.. USCH!
Det är ledsamt att få en timme mindre att sova på..
MEN tur att man är ledig då som sagt.. :D

Nu skall jag ägna mig åt TV´n och kaffet innan det kallnar.
C`ya! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar