onsdag 16 mars 2011

Onsdag

Veckorna bara rullar på. Nu är det redan den 16 Mars. :)

Idag är det Onsdag, och jag har varit ledig.
Dagen har ägnats åt stor-städning. Duktig jag är måste jag säga.
Tvättat, diskat, dammtorkat, dammsugit, tvättat golvet och bäddat rent.
Haft ute och vädrat alla mattorna, röjt i klädkammaren, slängt några jackor och skor.
provat igenom alla mina jeans och byxor. :)

Nu sitter jag här i soffan med en stor kopp kaffe och tittar på cold case.
Dansat lite Zumba. Men orkade inte så mycket.
Har träningsvärk i kroppen sen igår. Dansade massor med Zumba då. Så nu har jag ont i magen, axlarna, ryggen och nacken. :(
Så tar det lite försiktigt idag.
Har stretchat lite, och smörjt in mig med alovera heat lotion.
I morgon blir det dessto mer istället. skall se om jag kan dansa 2 pass Zumba i morgon.
För i morgon är det invägning på VV igen.
Önskar, hoppas och håller tummarna för att det går bättre den här veckan.

Har ju dansat Zumba måndag, tisdag och lite idag.
Så om jag dansar 2 pass i morgon, så borde ju det göra någon nytta. :)
Försöker också bli bättre på att dricka vatten, då min stackars kropp tydligen lider av vätskebrist. ;)
ca 2 liter har jag fått i mig idag!
Så skall jag försöka dricka varje dag.
Tyvärr inte så lätt, eftersom jag inte upplever att jag är törstig.
Dricker ju väldigt mkt hellre kaffe än vatten.
För vatten är riktigt äckligt! :D

Har ju börjat äta lunch på frukost-rasten på jobbet nuförtiden.
Äter sallader varje dag.
Oftast så blir det kycklingsallad eller tacosallad.

Kycklingsallad: 5,5 ProPoints ( 6 ProPoints)
100 g kycklingfilé 2,5pp (100g grillad kyckling utan skinn 3pp)
Tomat
Sallad
Paprika
Gurka
1 msk Arla Lätt Créme Fraiche Paprika & Chili (13%) 0,5pp
2msk Arla Lätt Créme Fraiche Tomat & Basilika (13%) 1,5pp
3 msk Arla MiniFraiche 1pp

Tacosallad: 8 ProPoints
100g Nötfärs (10%) 4pp
15g Tacokryddmix 1pp
1 msk Texex ost (29%) 1pp
2 msk Arla Créme Fraiche Paprika & Chili (13%) 1,5pp
1½ msk Arla Minifraiche 0,5pp
Sallad
Gurka
Paprika
Tomat¨

Japp. Det här är vad jag brukar äta till lunch, om ni nu också vill äta det. ;)
I båda salladerna blandas allt ihop till en enda röra.
Måste ju vara "dressing" på allt. Annars går det inte att äta.. :P

Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar