lördag 26 mars 2011

Kramis-Söndag

Idag är det Söndag, och jag är ju ledig! Eftersom jag fick gjort en hel del igår, så är dagen lugn och stillsam för min del. Blir att ladda upp inför en lång jobbvecka. Denna veckan jobbar jag mån, tis, ons, tors, fre och lördag. Ingen dag ledigt för mig inte.. :) M och J är bortresta, så jag hoppar in på onsdag för J och på lördag för M. Är lite segt att jobba hel veckan, men jag kommer ju att bli rik som ett troll denna månaden.. ;) Kan ju faktiskt behövs. Är väldigt sugen på att köpa ute-krukor snart. STORA krukor.. Och som ni alla säkert redan vet, så kostar ju dom en hel del.. Iallafall dom som jag vill ha.. ;) Längtar tills det är såpass varmt ute, så att man kan börja greja ute, utan att frysa rumpan av sig.. ;) Det är ju visserligen skönt i solen, när det är lä. Men i skuggan, (där jag behöver greja) där är det svinkallt.. Så längtar jag tills man kan plantera i krukorna också såklart.. :) Hos mig blir det slinger-krasse och murgröna för det mesta.. Men skall se om jag kan hitta någon annan fin blomsort också... :) Pelagonior och perenner tycker jag är fula.. Eller egentligen inte fula.. utan mest tantiga... ;) Vill inte ha nått rosa eller lila, utan färger som röd, orange och gul.. Därav slinger-krasse.. :) Sen blir det ju såklart tomatplantor. En till mig och en till Rambo, som bara ääälskar tomater.. :D Zillah får vänta tills hösten, när björnbären kommer.. Fick en ny matta utav morbror med fru igår.. Jätte stor och jätte fin! :D Ser precis ut som min gammla, men mkt större.. Också köpte jag nya baden-baden stolar på rusta i Fredags. Svarta.. fina.. sköna.. :D Japp, det var vad jag hade att berätta om idag. Skall se om jag kan slänga in bilder på mattan och stolarna lite senare.. Orkar inte göra det just nu! Så för tillfället så får ni nöja er med lite "söndags-kramis-bilder" ... :D Håll till godo, så hörs vi kanske av senare.. :D Puss o kram o nyp i stjärten! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar