lördag 22 januari 2011

Dag 7 - Mina bästa vänner

Dagens tema på bloggen är "Mina bästa vänner"

Jag har några få som står mig väldigt nära, och som betyder otroligt mycket för mig. Så jag tänkte att jag kunde få med dom här allihop.. :)

Först ut har vi Mattias Laurin.
Han är en helt fantastisk kille som jag lärde känna för 7 år sedan.
Underbar är väl det minsta man kan säga om honom.
Han bor i en lägenhet i Kungsbacka, och jobbar som snickare.
Vi träffas inte så värst ofta, eftersom vi har så olika dygnsrytm. Men jag vet ändå att han finns där för mig.
När som hellst. :)
När vi träffas, så brukar vi nuförtiden passa på att åka till IKEA och handla, och fika.
Han har som tradition att köpa en blomma på IKEA, så man kan väl säga att han har några stycken nu.. ;)

Sedan har vi Louise Herfors.
UNDERBAR tjej, som jag egentligen träffade första gången för 6 år sedan.
Den gången så träffades vi på packhuskajen under GBG-kalaset. Efterdom jag umgicks med folk från Åsa, så kände dom Lollo, vilket gjorde att jag lärde känna henne lite då.
Träffade inte henne på ett par år efter det.
Utan det var 2009 som jag började umgås lite med henne genom Rebecka.
Vi åkte till Turkiet ihop, och hade jätte roligt.
Efter det så är hon en av mina bästa kompisar. :)
Louise är en riktig pingla, och pysslar med dans på fritiden. Duktig på det är hon också.. ;)

Rebecka Johannesson..
En av mina äldsta och närmaste vänner.
Hon är en jätte jätte go´tjej! Och vi har altid väldigt roligt ihop.
Vi är egentligen gamla barndomskompisar och grannar, och vi gick i samma klass mellan 1-5:an
Nu har Becka flyttat upp till Stockholm, där hon jobbar som servitris på en resturang.
Men hon är egentligen utbildad till frisör.. och en väldigt duktig sådan.
Som tur är så kommer hon ju ner till lilla Kungsbacka och hälsar på emellan åt. :D
Underbar tjej, som jag har haft väldigt mycket roligt ihop med!

Johanna Olsson.
Är också en av mina äldsta och bästa kompisar.
Hon bor just nu i sin morfars hus, som ligger granne med mitt, där hon bor själv ihop med sin katt Lovis.
Jag och Johanna är också gamla barndomskompisar, men har efter ett par år isär, tagit upp kontakten igen.
Vi brukar gå ut med hundarna, handla, fika och titta på film tillsammans.
Och vi har altid roligt.
Det är väldigt enkelt att prata med Johanna också.
Man kan dela med sig av allt!
Johanna är helt enkelt en Underbar tjej och människa!


Mamma, Mia
Är också en av mina bästa vänner.
Konstigt och skummt kanske ni tycker nu... Men så är det iallafall!
Vi har väldigt roligt ihop, inte som mor och dotter, utan som vänner.
Vi pratar om nästan allt.
Vi har även varit ute och rest tillsammans, då vi har haft det jätte roligt!
Tack för att du finns, min underbara mamma!


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dag 8 – Mina passioner
Dag 9 – En perfekt helg för mig
Dag 10 – Det här hade jag på mig idag
Dag 11 – Mitt arbete
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den frisyr jag trivs bäst i
Dag 14 – Vad hade jag på mig idag
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Fula ovanor
Dag 17 – Min favoritresa
Dag 18 – Min bästa födelsedag
Dag 19 – Något jag saknar
Dag 20 – Den här dagen för precis ett år sedan
Dag 21 – Min önskelista
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Något jag önskar att jag gjorde mer
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – Min skoltid
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Mina favoritskor
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Om jag blev tvungen att byta utseende med någon, skulle jag byta med..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar