fredag 7 januari 2011

Friday.... again..

Ja men visst... Då var det Fredag igen.. och denna veckan börjar att gå mot sitt slut..
På måndag börjar jobbet igen.
Skall bli skönt att komma in i lite rutiner igen, men ändå segt att behöva gå upp tidigt varje morgon igen.. :)

Har inte skrivit på ett par dagar.. eftersom jag har varit sjuk.. eller är fortfarande, men mår bättre idag.
Veckan har varit ganska hektiskt, fram tills nu..
Mormor hade ju sitt 80 års kalas i Onsdags..
så med 39 graders feber och resten av familjen sjuk, så var vi tvungna att åka in till Partille på Tisdagen för att , ställa upp bord, stolar, dekorationer och duka..
På kvällen åkte jag och mamma och handlade mat.

Natten var jobbig eftersom jag inte kunde sova pga snuvan och hostan. Sov i ca 3½ timme..
På Onsdagen var det full fart från början till slut.
Bakade tårtor, förberedde osv.
Åkte in till Partille vid 13:30.

På kvällen bjöd vi på 3-rätters.
Förrätt: Laxtartar med Pepparotsgrädde och ruccola sallad
Varmrätt: Helstekt Oxfilé, potatisgratäng och skogsvamps-sås
Efterrätt: Ungsgratinerade päronhalvor med smält After8 och Vaniljglass

Efter det, så serverades det tårta och kaffe. 1 Prinsesstårta och 1 Sachertårta.

Kalaset var väldigt lyckat och vi fick väldigt mycket fint beröm för allt jobb vi hade lagt ner. Det känns väldigt roligt, med tanke på att vi allihop var sjuka och hade feber. :)

Så måste jag säga TACK till Bosse, Aud, Kristin, Nathalie och Ebba för hjälpen med städningen dagen efter!
Även tack till Kristin, Ebba och Nathalie för hjälp med serveringen under kalaset. :)

japp.. det var allt jag hade att berätta om denna gången.. :D Nu ska jag krypa ner under filten i soffan och titta på TV.. Snart dags att krama kudden också.. Vrida tillbaka dygnet..

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar