fredag 11 februari 2011

Det här upprör mig...

Är dagens tema på bloggen....

Skulle ju egentligen ha skrivit om det här igår.
Men då det finns väldigt mycket som upprör, så täntade jag tills idag.
När jag har ork och tid. :)

Hmm.. Ja, det finns ju MYCKET som upprör mig.
Bland annat att barn far illa, av alla anledningar, Djurplågeri, djursex, barnporr, alla olika typer av övergrepp på människor, kvinnor, män, barn, djur... ja... DET gör mig väldigt upprörd.

Något som kan göra mig upprörd ibland är också hur orättvist livet kan vara ibland.
Hur friska unga människor dör, medan crack-pundarna sitter och pundar i någon håla.
Varför skulle den friska människan dö?
Hur orättvist det kan vara när någon oskyldig döms för ett brott han/hon inte har begått..
Hur läkare kan fel-behandla en patient, så att denne får men för livet.

*ler* Ja... det finns väldigt många saker som kan uppröra mig.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar