lördag 12 februari 2011

Lata dagar i solen...

Är aldrig fel...

Har varit en väldigt lugn och skön dag idag faktiskt..
Nästan så att det har blivit långtråkigt faktiskt..

Har varit ute långa svängar med hundarna... Sovit middag, tvättat och plockat undan lite..
Men dagen tycks ändå aldrig ta slut..
Har kollat MASSOR på TV idag också...
Många inspelade program på boxern att titta på, och radera.. :)

Ikväll blir det melodifestivalen... fast BARA för att Brolle är med.. ;)
Han är ju sjuuuukt snygg den där mannen! *hihi*

Just det ja... min tvättmaskin har gått sönder nu med.. *surar*
Jäkla skiiiit!
Som tur är så köpte jag ju den i Augusti, så garantin har inte gått ut i allafall... *pustar ut*
Annars så brukar ju jag han sån ofattbar tur att mina saker pajjar 2-3 dagar EFTER att garantin har gått ut..
Men inte den här gången.. :D

Har glömt att berätta hur det gick på VV sist..
Så.... så här ser det ut för min del..

Invägning: 85kg
1:a veckan: +0,8 (85,8kg)
2:a veckan: -2,8kg (83kg)
3:dje veckan: -0,7kg (82,3kg) (vägde mig hemma, då jag var sjuk)
4:de veckan: +/- 0 (82,3kg)

Nuvarande vikt: 82,3kg...

Blir ju bara sååååååå frustrerad..
Dricker ju bara 4 glas Coca cola light i veckan, innan kunde jag ju dricka 2 liter/dag
INGA kolhydrater till middag (kött/fågel/fisk, grönsker och ½dl sås)
Dansar Zumba ca: 2 ggr/veckan och går många och mkt längre promenader med hundarna..
MEN ändå så händer det inte så mkt på vågen...

Nu har jag börjat äta Alli och något annat viktreducerande piller också...
Som kanske... men bara kanske kan hjälpa till lite..

Har haft svårt dom 2 sista veckorna med att få ihop det med maten också...
Kl. 02:00 går jag upp, äter ett äpple i bilen på väg till jobbet.
Kl 03:30 börjar jag jobba.
Kl. 07:00 är det frukost. 1½dl Mild lättyoghurt med hallon och 2 st Knäckemackor med räkost eller kaviar på.
Kl. 11:00 Slutar jag.
Kl. 11:30 - 12:00 Kommer jag hem. Promenerar med hundarna.. Sedan är jag så hungrig att jag vill ha middag.
Kl. 13:00 - 14:00 lagar och äter middag
......
Sedan är jag inte hungrig nått mer...
Men har ca 8 points kvar när jag skall gå o lägga mig.
Äter några salta pinnar.. dricker kanske 2 Café Mocca MED mjölk för att "bli av" med pointsen....
Så börjar det om....

Mamma säger att jag nog måste äta lite proteiner INNAN jag börjar jobba, eftersom förbränningen inte kommer igång så mkt innan man äter...

Så skall jag nog försöka miska ner middagen lite, så att jag inte blir så mätt, så att jag orkar äta kvällsmat på kvällen också.. någon macka med skinka eller ett kokt ägg på knäckemacka...
Hmm.... Har ändrat detta sedan i Torsdags, då jag var lite besviken efter vägningen...
SÅ, nu hoppas jag att det skall hända lite mer tills nästa vecka! :D

Idag står fläskfilé på menyn iallafall... *mums*
Fläskfilé, varma grönsaker och "pappas-sås" :D

Pappas sås består av matlagningsgrädde (4%), Kalvfond, Kirkoman Soya, Guldsoya, Salt och Peppar.
Man får liksom smaka av den, så att den blir god... Finns ju inget riktigt recept på den, så den smakar aldrig samma.. :P

Ta INTE för mkt Kalvfond bara... Då smakar det skit.. :D
Bästa är ju också att göra den i en stekpanna, efter att du har stekt ditt kött... Då sitter det kvar mkt kryddor i pannan, som åker med ner i såsen.. :D

Skall ta en bild på min middag någon dag... Då den nästan alltid ser likadan ut.. ;)
Jaja.. Det var det jag hade att tillägga nu...
Har jag tråkigt sen, så kanske jag skriver lite till.. :P

XOXO

1 kommentar: