tisdag 1 februari 2011

Min bästa resa

Är temat på bloggen idag...
Det här temat har jag faktiskt längtat efter...
Det får mig att tänka på...... TUNISIEN!
Jag har 2 st favorit/bästa resor.
Och båda gick till Tunisien 2006.
Slänger in lite bilder, så kommer berättelsen under tiden.. :P


Det här kortet är från den första resan till Tunisien. Becka! <3
Nästa bild här under är ifrån samma resa. Den gjordes tillsammans med Mamma, Rebecka och Beckas mamma Marie.
Jag träffade en kille i Tunisien då... Ramzi



Ett par månader senare (3) så åkte jag ner själv.. För att träffa Ramzi.
På den här bilden så är vi ute på en långtur med Detur.
Till Sahara.


Jag fick även uppleva en Tunisisk fotbollsmatch.
Lite häftigt, eftersom dom sjöng sånger, dansade och hurrade hela tiden.
Som enda av det kvinnliga könet så var jag ju ganska uttittad. ;)


Här är vi på Saloon, Puben/resturangen som Ramzi jobbade på


Ute och käkade middag med Ramzis vän och hans tyska flickvän

Jag och Kimmo, Ramzis bästa kompis

Jag och Kimmo, utanför Medinan i Tunis
Så, Där fick ni ju till och med bildbevis.. ;)
Jag var alltså på en resa till Tunisien i september 2006, tillsammans med mamma, Becka och hennes mamma Marie. Vi åkte till Sousse och bodde på Tej Marhaba hotellägenheter.
Det var en super bra resa, och vi var i väg i 1 vecka.
Nästa gång jag åkte ner, var för att hälsa på Ramzi.
Då åkte jag bort i 2 veckor, bodde i Port el kentaui (eller hur man nu stavar det..) i en lgh som Ramzi hade fixat.
Kom hem till Sverige den 23 December, så det är därför som jag har på mig tjocktröjor och jacka.. ;)
Kan inte säga något annat än att den resan också var helt underbar!
Tyvärr så är det ju svårt att ha ett långdistansförhållande med en muslimsk arab... ;)
Så det höll ju inte så länge....
Men kan ju säga att jag fortfarande älskar Tunisien som land.
Och de flesta människor där med.. :D
XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar