onsdag 16 februari 2011

Min skoltid

Är temat på blogen för idag....

Ledsen att jag har blivit så dålig på att uppdatera här på bloggen.. Men ibland orkar jag helt enkelt inte.
Har ingen inspiration att skriva något alls.. inte ens sitta vid datorn ibland.. :)
Men nu skall jag ta mig i kragen.... Idag i allafall.. ;)

Såå...dagens tema på bloggen är alltså "Min skoltid".

Jag började i skolan 1 år för tidigt, i nått så kallad Lek o Lär, På Iseråsskolan.
Man får börja ett år förtidigt i 0:an. Där man leker sig fram till saker.
Men då jag inte tyckta att det var roligt, så fick jag, och 3 tjejkompisar i samma klass, hänga på 1:orna istället.
I Lek o Lär går man 0:an - 2:an.. för att sedan gå i 3,4,5:an.. som i sitt namn säger sig själv vad det är. ;)

Jag hängde ihop med 2 av mina klasskompisar för det mesta.. Angelica och Jannike.. :)
När det sedan var dags att börja i 6:an, så skulle vi byta skola.. till Kapareskolan.
Då delades klasserna upp, och man fick nya klasskompisar.
Jag hamnade med Jannike, och Angelica i grannklassen. :)
I 6:an, 7:an, 8:an och 9:an fick man ju andra kompisar, andra klasskompisar, som man hängde ihop med. Och Vi 3 gled isär.
När jag gått ur 9:an så var det dags för gymnasiet, då valde jag ju som ni alla säkert vet nu, Livsmedelsprogramet, på Ester Mosessons gymnasium, ute på Lindholmen.
Där gick jag mina 3 gymnasieår, och fick massor med nya kompisar, då ingen av mina "gamla" hängde på dit. ;)

Efter de 3 åren så tog jag studenten, nyss fyllda 18år.. Sommarjobbade under sommaren.. (vilket jag gjort sedan jag va 14år). Till hösten pluggade jag på Komvux, då jag kände att det kunde vara några bra ämnen att ha .
Engelska B och Konversation, Psykologi A o B, Filosofi, Företagsekonomi A o B, mm...
Läste detta under ett halvår, men då våren kom, så var jag så skoltrött att jag jobbade heltid istället.
Hösten 2007 började jag på KY-utbildningen inne på Burgården i GBG.
Läste där 1 år, tog examen och mitt gesällbrev.

Idag jobbar jag som bagare/konditor på Åsa hembageri. :)

Sooo.. that´s my story... What´s yours...? ;)

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar