torsdag 5 januari 2012

Älskar...!

Älskar när man kommer upp i "vettig" tid på morgonen!

Klockan 04:30 gick jag upp..
Tidigt kanske många tycker, men när klockan brukar ringa 01:40 så är det helt klart sovmorgon att få sova ända till 04:30! :)

Har varit ute en sväng med hundarna och käkat frukost.
Sitter just nu och glor på TV en stund.
Är lite mysigt när det fortfarande är alldeles mörkt ute, och man kan tända massa levande ljus.
Det är nog det som jag tycker är det bästa med vintertiden.. med mörkret...

Blev inget bullbak igår, som jag hade tänkt.
Var inne i Kungsbacka och lunchade med Maria.
Hade en jätte mysig stund med massa prat och skratt! :)
Får helt klart göras om inom en snar framtid!! :D

Sen när jag kom hem så röjde jag i köket en stund och sen fastnade jag som vanligt framför TV´n..
Så klockan hann rinna iväg och bli framåt 19:00 innan jag var redo att börja baka..
Lite för sent i min smak, då man både skall baka, jäsa, grädda och packa det...
Hade nog klockan varit framåt 22:30 innan jag var klar.. ;)

Så då tänkte jag att det är lika bra att spara det tills idag!

Så idag blir det att baka och fortsätta röja här hemma.
Har lite beslutsångest när det gäller julpyntet.....
stjärnorna i fönstren ger ju ett jätte mysigt sken, och eftersom jag inte har någon taklampa i vardagsrummet så är det ju rätt mörkt här i det hörnet, och granen lyser upp så mysigt!
Man slipper tända golvlampan som lyser upp som hos tandläkaren.. *uuuhh*

Så jag funderar faktiskt på att låta julgrejerna vara framme ett tag till...

Problemet är ju bara då att jag är ledig nu..
Sen jobbar jag ju helg och ¨på vardagarna framöver... ( f.r.o.m måndag har vi öppet som vanligt)
Så då kanske jag inte orkar eller känner för att hålla på o fixa med massa sånt...
Så skall nog eventuellt röja bort julen här idag ändå... eller... jag vet inte... :)

I natt har iallafall Mr T sovit över igen.. *myspys*
Han är allt en riktig myskille i mellanåt.
I morse hade han inte ens tuggat sönder något när jag gick upp!! :D
oftast brukar det ju iallafall vara någonting som har gått sönder under natten...
men inte i natt inte!!!

Ha en fin dag!

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar