fredag 20 januari 2012

Country Strong

Om Country Strong:


En ung countrysångare på uppåtgående blir involverad med den labile, f d countrysångerskan Kelly Canter. Tillsammans ger sig de två, samt Kellys make/manager och en skönhetsdrottning med countrysångsambitioner, ut på vägarna för att återuppliva hennes karriär. Men mellan konserterna och romanserna börjar relationerna dem emellan successivt braka samman.

Den här filmen köpte jag för ett tag sen, så den är inte sprillans ny direkt, men väldigt bra.
Jag valde den här filmen då jag fullkomligt älskar country musik, och eftersom filem har den här titeln, så fick den en given plats i min bokhylla. :)

Det här är en väldigt stark film, men många "vanliga" problem inom musik och nöjes branschen. Den kan uppfattas som lite tung och händelselös i mellanåt, men musiken och handlingen väger upp det hela.

Denna filmen får 4/5 * av mig.


Sen glömde jag ge RED DOG betyg förra gången...
Är en hårfin gräns mellan hat och kärlek för den filmen..
Den bästa och västa filmen som jag någonsin har sett..
så den får 10/5 * ..... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar