onsdag 25 maj 2011

Onsdagsledighet..

Underbara Onsdagar..
När man kan sova precis hur länge man vill!!
Lägga upp dagen precis som man känner för!
På dagens "to-do-list" står: handla mat, städa lite här hemma och ligga på altanen med en bra bok! :)

Gårkvällen spenderades med Mr T.. :D
Vilken underbar kille han är ändå!!
Käkade tacos, massor med prat och skratt och avslutades med en film.
Helt klart den mysigaste och bästa kvällen på länge! :D
Tack!! (F)

I morgon blir det myspys nere hos underbara Maria! *längtar*
Skall se om jag kan baka nånting och bjuda på..
För denna gången är det min tur att stå för fikat! :D

Sen måste jag bara få ventilera mig lite..
FY F*N va tråkigt det är när lönen kommer in, och mer än hälften går raka vägen till huset och räkningar!!
Blir galen på det här!!
Bageribranschen blir man för sjutton inte rik på!
Borde kanske egentligen inte jobba som bagare, utan som läkare eller advokat, om jag skall forsätta leva över mina tillgångar... *suck*
Näää.. nu räcker det!
Idag blir den dagen som jag helt enkelt får sätta mig ner och knapa ihop en budget! :S
Skyller helt klart allt på BENSINPRISERNA som är tokigt höga nu!
Japp.. Så är det!
700 kr mer i månaden på bensin..
Hur kul är dom pengarna att lägga då!? :S

Tackar gode gud att man får tillbaka en del av resorna på skatten iallafall! :)
Fast detta året lär jag ju inte se skymten av mina skattepengar heller..
Dom går ju raka vägen till bilen dom också... ALLIHOP!!!
Satans j*vla bromsar, avgasrör, kammrem...... j*vla skeetbil med andra ord!
Och inte funkar allt som det skall heller...
Den låter som en riktig raggarbil..
Hur pinsamt som hellst!
Speciellt då man skall stanna vid övergångställe och släppa förbi tanter, gubbar och barn..
Dom stackarna tror ju att jag sitter där och varvar bilen, för att sen kunna köra över dom... *suck*

Jaja.. skall väl egentligen inte klaga..
Jag har ju iallafall en bil som funkar, ett fint hus (som jag förövrigt ÄLSKAR), och jag har ett fast jobb..
Det finns ju dom som varken har bil, boende eller jobb...
Dumt av mig att klaga.. :)
Men ibland måste man få spy galla över sånna här saker..
Och vart gör man det, om inte på bloggen! :D
Det är ju egentligen det som den är till för..
Att få ventilera sig.. Dela med sig.. Risa.. Rosa.. jaaa.. ni vet vad jag menar.. :)
Tycker därför det kan vara lite lustigt att läsa en del bloggar..
ALLT är toppen heeeeela tiden.. "livet är underbart", "fantastiskt väder", "makalös god mat", osv osv..
Herrejisses.. Allt kan ju inte vara toppen hela tiden!?
iallafall inte här... :)
Men är det nån där ute som läser detta, och faktiskt har det perfekta livet, där allt bara flyter på..
Pojkvännen är perfekt, man bråkar aldrig, barnet sover alltid som en stock på nätterna, vädret är alltid toppen, osv osv...
Då kan ni väl hojta till....
För jag vill också veta hur man får ett sånt liv? :)

Ha´re gött! Puss o kram o nyp i stjärten! :D

2 kommentarer:

  1. Ska bli kul att få se dig och mr T imorgon ;) och förresten så sover mina barn perfekt, jag och A bråkar aaaaaaldrig och vi ligger varje dag ;) kram på dig söta du!

    SvaraRadera
  2. :D Underbara kvinna! <3
    Hahahha! Lär mig, o du vise läromästare!! ;)
    Kramar på dig fantastiska varelse!!

    SvaraRadera